[Pardus-kullanicilari] "su" komutunu nasıl düzenleyebilirim ?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
1 Kas 2007 Per 10:14:36 EET

Thursday 01 November 2007 Tarihinde 02:12:38 yazmıştı:
> Kaldı ki ben bahsetmis oldugumuz programın nasıl kullanıldıgı ile ilgili
> hicbir sey yazmadım.

 Sanırım 3 kere yazdınız.

> Benim sormak istedigim asıl sey (Mesaj başlığından da
> anlaşılıyor) "su" komutunun ayar dosyası nerededir

 /etc/sudoers

> ve hangi kısmında parola karşılaştırması yapılıyor.

 Parola karşılaştırmasını su yapmıyor, yetkilendirme sistemi ne ise (pam olur
başka bir şey olur) o yapıyor

> Programdan bahsetmemin sebebi ise 4-5 mesajdan
> sonra asıl yapmak istedigim seyi tam olarak anlatabilmek adınaydı.

 Bütün mesajları okudum ama ben hala yapmak istediğinizi anlamadım. Bu kadar
çok cevap verilmesi üzerine konu bu kadar uzadığına göre bir anlaşamama
durumu var bence de. Daha önce size yazılmış yanıtları ben bir daha
yazacağım;

 su komutu ile "switch user" emri verip kullanıcınızı değiştiriyorsunuz, o
kadar.

 sudo komutu ile "su do, su yap" şeklinde istediğiniz komutu
çalıştırıyorsunuz. Örneğin

 sudo rm -rf /

 gibi. Bu komutun parola sormadan direkt çalışması için /etc/sudoers dosyasını
düzenlemeniz gerekiyor.

 Kullanıcının su komutu yazdığında "sudo sistemimi_feci_boz_ki_baştan_kurayım"
çalışmasını istiyorsanız

 alias su="sudo sistemimi_feci_boz_ki_baştan_kurayım"

 komutunu vermeniz yeterli. Bunu genel yapmak istiyorsanız /etc de profile
lardan birine ya da bashrc tanımına eklemeniz gerekiyor.

 Son olarak, saldırgan amaçlı biri bu ayarları yapar mı john the ripper ı
çalıştırır mı vs. dersek "ne yaptığını bilmiyorsa yapmaz". Siz root
yetkisiyle zaten su/sudo kullanabiliyorsanız sistem emrinizde demektir, o
noktada john vs. ye gerek kalmaz. Hadi yine de john çalıştırmak isteniyor, bu
yöntem makul değil. Çok gereksiz zaman kaybıdır (belki hocanızın beklediği
cevap budur...).