[Pardus-kullanicilari] ama yere artık

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
31 Mayıs 2007 Per 11:23:39 EEST

hemen celallenmeyin;

en kötü eleştiride bile bir haklılık payı vardır. linux e ilk başlayan hemen
hemen herkesin başına gelmiştir. keza benimde msoffice den openoffice ye
gecerken geldi. burnumun dibindeki seçeneği görmeyi bırak anlam olarak acaba
dediğim oluyordu.

size ilginç bir örnek verebilirim: arkadaşlarım internet ile ilgili veya
bil. ilgili herhangi bir işlerini halletmek için bilgisayarımın başına
oturduklarında "bu ne biçim bilgisayar uzay üssü gibi" demekten kendilerini
alamıyorlar. Karma karışıkmış, internete girmek için yardım alanlar bile
var. :)

bu kişiler fakülte, lise, yüksek okul mezunu. bilinmeyen daima zor gelir.

eleştirin bize ne kazandırabildiğine bakıp yolumuza devam etmeliyiz.

daha önce benim yaptığım bir eleştiri şimdi aklıma geldi: bilgisayarıma
girdiğimde birden fazla diskimi görüyorum, bunları grafiksel olarak hangi
diskin(hangi bölümün) hangi disk üzerinde görülen bir system bolumu nasıl
yapabilirim demiştim. diskleri baya bölümlere ayırınca hangi bölüm hangi
diskte karıştırır olmuştum. cevap olarak elle tutulur pek birşey gelmemişti.

Sonuç şimdi kullandığımız system(bilgisayarıma) bir bakın diskte ne kadar
kaldığı grafiksel olarak görülüor.
peki diskleri alt bölüm olarak bolümleri görürseniz vistadan  bir adım önde
olurmusunuz. :)

her acemi bir hazinedir.  sistemlerin kullanılabilirliğini attırır.

bildiğim kadarıyla microsoft sistemlerini test ederken 3 aşama kullanır
uzman, normal, acemi (cocuklar) test sonunda gelen veriye göre sistemine
düzelleme, düzeltme yapar. ( yanlışım varsa düzeltin)

daha önce çalıştığım firma uzantan yardım için oluşturulan destek
broşürlerini bilgisayardan anlamayan birine verilerek ne kadar ve ne
yapabildiğine bakarak broşürünü düzenlemişti.

kolay gelsin.

31.05.2007 tarihinde Ahmet Özgür Gökalp <ozgurgokalp at gmail.com> yazmış: