[Pardus-kullanicilari] Windows altında indirdiğim program setuplar işime yaramaz mı

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
30 Mayıs 2007 Çar 22:58:24 EEST

30.05.2007 tarihinde olgun sadık <sadikolgun at gmail.com> yazmış:

> Pardus Linux yeni kullanıcıyım. Daha henüz Pardus'a program kurma
> başarısını gösteremedim. Öğrenmek istediğim Dreamweaver, Photoshop,
> Phptriad,Appserv, Flash sürekli kullandığım programlar ve   setupları elimde
> var. Bu programların setup dosyalarını kullanabilir miyim.İkinci sorumda
> Pardusu kullanma amacım site tasarımında Php-Mysql-Apache üçlüsünü manuel
> olarak kurarak kullanmak. Bunun verimi arttıracağı söylendi bana. Bunla
> ilgili de bilgi alabilirsem sevinirim. Son olarak da  bu nazar programı ne
> işe yarıyor.  Sadece önemli bir parçası mı? :) Pardusu kullanmakta ve
> [...]

Merhaba,

Aramıza hoşgeldiniz. Pardus'ta Pardus->Tasma->Sistem Seçenekleri->Program
Ekle/Güncelle/Kaldır kısmında Paket yöneticimizi görebilirsiniz. Bu paket
yöneticisinde Yeni paketleri listeleyip(yukarıdaki Yeni Paketler tuşu ile)
çıkan listeden istediğiniz programları seçtikten sonra "Paketleri Kur"
tuşuna basarak kurulumları gerçekleştirebilirsiniz. Windowstaki gibi
internetten programın exesini arayıp da Next Next NExt diye kurma bizde yok.
Bizde tık tık tık yaparak her şey tamam.

Phptriad bildiğim kadarıyla PHP Mysql ve Apache üçlüsünü paket olarak
Windows'a taşıyan program. Bunun yerine depodan mod-php, apache,
mysql-server paketlerini kurarsanız aynı işleri yapabilirsiniz.

Photoshop yerine ise muhtemelen sistemde kurulu gelen GIMP programını
kullanabilirsiniz(Pardus->Programlar->Grafik->Görüntü İşleme)

Dreamweaver 8'in windows emülatörü olan WINE ile çalıştırıldığını duymuştum
ancak diğer sürümler ve Flash çalışır mı bilmiyorum.
http://appdb.winehq.org/ adresinden buna bakabilirsiniz.
wine'ı da yine Paket Yöneticisinden kurup exe dosyasına sağ tıklayıp Wine
ile aç diyerek sanal kurulumu yapabilirsiniz. Ancak mümkün olduğunca bu
yöntemden uzak durup bu programların özgür yazılım alternatiflerini
kullanın.

KNazar ise Windows'ta göremeyeceğiniz, Özgür yazılım dünyasının ve sanırım
milletimizin mizah dünyasını yansıtan güzel bir süs. :)

Kolay gelsin...