[Pardus-kullanicilari] grub

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
30 Mayıs 2007 Çar 17:48:18 EEST

Aydin Deniz Senler yazmış:
> 28 May 2007 Pts tarihinde, huseyin bilen şunları
> yazmıştı:

> sonra yönetici
> Grub.conf daki sıranın değiştirilmesi (özellikle
> en başa win yazılırsa),
> güncelleme esnasında Grub'un en başında Pardus
> olacağı varsayımıyla düzenleme
> yapıldığından sorun yaratır. Çünkü  en
> baştaki seçenek değiştirilmektedir.
> Onun yerine "default" parametresini kullanmak daha
> faydalı olur.
> Yani,
> Default 0 ==> en baştaki,
> Default 1 ==> sonraki.... diye gider.

> [...]
Eğer bu durum doğru ise (güncelleme yapacak durumda olmadığımdan henüz
kontrol edemedim) bunun bir hata olarak hata sistemine girilmesi lazım.
Çünkü kullanıcıları grub menüsünün en üstünde Pardus olacak diye bir
zorunluluk altına sokup gereksiz yere özgürlüklerini kısıtlamak Pardus'a
yakışmaz.

Kernel güncellemesi sırasında yapılması gereken doğru işlem en son
kernel versiyonunu içeren satırın değiştirilerek açılış menüsüne
eklenmesidir. Hatta sistemde bir yerlerde Pardus için hangi partiton'ın
root olarak atanmış olduğu mutalak kayıtlıdır. Bu bilgiden faydalanarak
sadece o partition ile illgili kayıtlardan en son kernel versiyonunu
içeren satır düzenlenmelidir. Çünkü sistemde başka dağıtımlar da yüklü
olabilir ve bunların grub açılış menüsünde pardus'tan önce bulunması
istenebilir.

İyi çalışmalar,

--
http://www.yapay-zeka.org