[Pardus-kullanicilari] Bluetooth Ayarları

Recep Oğuz YAĞBASAN kaptanoguz at gmail.com
29 Mayıs 2007 Sal 13:47:27 EEST

Bluetooth Ayarlarımı uzun uğraşlar interneti didik didik etmek pahasna
yapabildim. Şu anda bluetooth ile telefon arasında karşılıklı veri transferi
yapabiliyor, gprs ile de internete bağlanabiliyorum. Ama bunu yapabilmek için
önce /etc /bluetooth dosyasının içindeki FALSE değerlerini TRUE olarak
değiştirmem, /etc/bluetooth/rfcomm.conf dosyası içine kendi telefonumun
bilgilerini hcitool scan komutu ile öğrendiğim no ile birlikte girmem ve
internete bağlanırken her bağlantı öncesi konsoldan
   mknod --mode=666 /dev/rfcomm0 c 216 0
   ve
   rfcomm connect 0 00:12:EE:37:A9:6B 1
   komutlarını girmem gerekiyordu. Bu komutların her açılışta otomatik olarak
verilmesini sağlamak için local.start dosyasına komutları yazdım. Ama yine de
kppp ile bağlantı yapabilmem için rfcomm connect 0 00:12:EE:37:A9:6B 1
komutunu vermek zorundayım.
Tabii bir de telefondan girilmesi gereken parolanın 1234 olduğunu öğrenmem de
zaman aldı.

Bu komutlara gerek olmadan bluetooth un cep telefonu ile sorunsuz bağlantı
kurabilmesi için ne yapılabilir ?
+ İlgili dosyalarda yaptığım değişiklikler kurulumda öntanımlı olarak
gelebilir mi ?