[Pardus-kullanicilari] çözünürlük ve tazeleme problemini nvidia'ya raporladım aldığım cevaplar

Fatih Aşıcı fatih.asici at gmail.com
29 Mayıs 2007 Sal 12:49:17 EEST

28 May 2007 Pts tarihinde, savaş izmir şunları yazmıştı:
> selam  arkadaşlar ben nvidia fx5200 kullanıyorum ve ekran kartım pardusda
> bir tazeleme hz hatası veriyor. nvidia sürücüler tazeleme hızını 1024-768
> 85 hz olanak tanıması gerekiyor ayarlar menüsü en fazla 50 -56 hz arası
> değerleri tanıyor eğer bu seçeneklerden birini seçersem de görüntü
> mafvoluyor. vermesi gerekirken. hatayı raporladım ve nvidiaya gönderdim
> ama benim raporlamayı logverbo6 modunda yapmamı ve xandr değerlerini falan
> da göndermemi istediler. bana bu anlatılan şeyleri pardusda nasıl
> yapabileceğimi anlatabilir misiniz.

Dosya yöneticisi ile /etc/X11/kdm/kdmrc dosyasını bulun. Bu dosyaya sağ
tıklayıp "Eylemler" menüsünden "Yetkili kullanıcı ile düzenle" yi seçin.
Yetkili kullanıcı şifrenizi girdikten sonra çıkan editörde

ServerCmd=/usr/bin/X -br

satırını

ServerCmd=/usr/bin/X -br -logverbose 6

şeklinde değiştirin. Dosyayı kaydedip çıkın ve bilgisayarınızı yeniden
başlatın. nvidia hata raporunu konsolda

sudo nvidia-bug-report.sh

komutu ile oluşturup bulunduğunuz dizinde oluşan nvidia-bug-report.log
dosyasını hata raporunuza ekleyin. Yine konsolda

xrandr
nvidia-settings -q RefreshRate

komutlarını verip konsoldaki çıktıları hata raporunuza yapıştırabilirsiniz.

Kolay gelsin,
Fatih