[Pardus-kullanicilari] Yalnız Bilgisayar Üreticilerinin Marka Bağımlılıklarımı var

tutu tutulaylaylom at gmail.com
29 Mayıs 2007 Sal 10:52:06 EEST

bizim bir bilinci oturtmamız lazım öncelikle. o da şu;

biz ne tür bir olay olursa olsun enerjimizi bu oluşum içerisindeki ufak
ayrıntıları büyütüp enerjimizi gereksiz yere harcıyoruz. bunda sosyolojik
olarak pek çok etken var. bunların hepsini aynı anda düzeltecek bir sihirli
değneğimiz yok. onun için kendinize pardus u ne için kullandığınızı sorup
bunun cevabını almaya bakın.

ben 94 yılından beri windows un pek çok sürümünü kullandım. o dönemlerde tek
alternatifimiz olduğu için eleştiri veya yadırgama gibi bir durumum yoktu.
linux ü duyduğumda da alışkanlıklarım dolayısıyla ve ilk çıkan ürünlerin son
kullanıcı açısından zorluklarla dolu olması neden ile hep geriden izledim. ta
ki pardus u yükleyip kullanana kadar.

şimdi başa dönelim ve "niye pardus?" sorusunu samimiyetle cevaplayalım. yerel
bir çalışma. sadece yerel olması önemli değil. bu proje ile sahip olacağımız
kazanımlar daha çok önemlidir. artık dünya çok farklı bir döneme giriyor.
kullandığımız kaynaklar giderek azalıyor. bu da kaçınılmaz gerilim ve
savaşların başlayacağını haber veriyor. böyle bir durumda; onurlu, kendi
ayakları üzerinde durabilen bir ulus olmak istiyorsak bağımlılıklarımız
asgari düzeyde olmalıdır. bunu microsoft ile yapamayacağımız açıktır. bunun
yerine alternatifler üretme zorunluluğumuz var. pardus bu boşluğu
dolduracağına inanıyorum. biz zorluklarla kazandığımız milli servetimizi dış
alımlarla köreltiyoruz. bizim sorunumuz bu. yazılıma harcadığımız para
araştırılırsa ne demek istediğim anlaşılacaktır. bizim -maalesef- osmanlı dan
ala ala en kötü yanını lüks ve gösteriş kültürünü almışız. (örnek olarak
asgari ücretle çalışan vatandaşımızın elinde bile 1000 ytl lik telefonlar
buna en güzel örnek. onlarıda ancak %20 kapasite ile kullanıyorlar)

benim bu soruya cevabım; pardus bilgisayardaki günlük işlerimi en az
angaryayla gerçekleştireceğim bir işletim sistemi olması bir yana, ileriye
dönük ortaya çıkabilecek daha büyük gereksinimler için en büyük alternatif
olacağına inandığım içindir. bu da karşılaştığım pek çok sorunu çözme azmi
vermektedir.  bunu yaparken cevap alamadığım veya ters cevap aldığım
insanların kaprisleri bile beni hiç bir zaman zorlamamıştır(ama çoğunlukla
samimi bir dayanışma ve yardımlaşma ile karşılandım. en azından her zaman
balık vermek yerine tutmayı da öğrettiler) . çünkü sonuçta amaçladığım şey o
kadar basit değil. o nedenle bu tür küçük ayrıntılara takılıp enerjimi boşa
harcama niyetinde değilim. bu çalışmalar sonucunda pek çok insan bu tür
yazılımları çok iyi kullanabilen birer birey olacak. yazılım alanında çalışan
arkadaşlar bu alt yapıyı kullanarak daha büyük projelere imza atacak. ben
bunun gerçekliliğine inanıyorum.

milli bayramlar ve törenlerde okuduğumuz marşlara böyle sahip çıkabiliriz.
istiklal marşında anlatılanlarla ancak böyle düşünerek tek vücut olabiliriz.
bunun dışında yapacağımız her şey bizi bu amacımızdan uzaklaştıracaktır. bu
anlattıklarım benim samimi düşüncelerimdir. bunlar ışığında herkes
kendine "niçin pardus?" diye sormalı ve cevabını vermelidir.

benim için bir işletim sisteminden ötesini ifade etmektedir. bunu fırsat
bilerek projede emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.

not: bu daha önce yazılanlara cevap niteliği taşımamaktadır. uzun süredir
zihnimi meşgul eden bir düşüncemi paylaşma fırsatı oluşturmuştur. bu yazımdan
hiç bir arkadaşımın olumsuz etkilenmesini istemem. art niyetsiz ve samimi bir
yazı olduğunu yanlış anlaşılmaları önlemek ve listeyi daha fazla meşgul
etmemek için belirtmek istedim.

iyi çalışmalar