[Pardus-kullanicilari] İndirilen Dosya(Program)

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
28 Mayıs 2007 Pzt 23:43:45 EEST

On Monday 28 May 2007 22:40:40 Metin Oğuz wrote:
> 2 adet yanıt gelmiş,teşekkürler.Sırası ile yanıtlıyorum.
>
> Bir programı veya dosyayı indirmeyi çalıştığımda default olarak
> firefox'la indirme yapılıyor.
> İndirmeye çalıştığım program windows'la uyumlu ama araştırmalarımın
> sonucu linux'la da çalışılabileceği yönünde idi.
> İndirmeye çalıştığım dosya Ev dizini içinde gizli dosyalarda yok.Önceki
> yazımda belirttiğim  silmeden sonraki tekrar download sonucu sadece
> dosyanın kendisi değil de o dosyanın çalıştırılması gerekli exe.uzantılı
> bir dosya masaüstünde oluşuyor.Sanki o dosyanın kısayolunu masaüstüne
> [...]

Çoğu indirme yöneticisi, dosyayı indirmeye başladığında, önce
dosyaadı.uzantı.part ve dosyaadı.uzantı diye iki dosya oluşturur, ve indirme
bitene kadar ikinci dosya 0 bayt olarak kalır. İndirilen veri .part uzantılı
dosyaya yazılır. İndirme bitince dosyaadı.uzantı silinir, .part uzantısı
kaldırılır. Firefox'un normal davranışı da böyle bildiğim kadarıyla. Ama bir
sonraki indirmenize başlamadan önce tampon belleği bir temizlemeyi
deneyebilirsiniz.

Bir de, bazı sitelerde dosyayı indirmek için parçalı indirmeyi (indirme
hızlandırıcıların kullandığı, 5 kanal açıp dosyanın farklı parçalarını
indirerek daha hızlı yapmaya çalışma) kullanmaya kalktığınızda indirme
başarısız olabilir. Firefox'a kurduğunuz eklentiler (örneğin
Performancing -yeni adını hatırlamıyorum) yüzünden böyle bir sorun yaşıyor
olabilirsiniz. Eklentileri kapatıp bir de öyle deneyin, belki sorun budur.