[Pardus-kullanicilari] Ynt: Re: casper dizüstü bilgisayar sürücüleri

alp3r3n alp3r3n at mynet.com
25 Mayıs 2007 Cum 21:22:41 EEST

ekran kartı problemim için forumlardan bir kaç şey bulup denedim ve
çözünürlüğü 1280x800'e ayarladım. ancak bilgisayarı kapatıp açtığımda
ekran çözünürlüğü eski haline geliyor. yani bu ayarladığım çözünürlüğü
"kdesu kwrite /etc/conf.d/915resolution" dosyasına kaydetmem gerekiyormuş
ama forumda yazanları aynen uygulamama rağmen bunu yapamadım. forumdaki
yazının bir metnini eğer aşağıya yazıyorum. ilgilenirseniz sevinirim.

((Daha sonra, "915resolution -l" komutu ile bios'unuzdan cozunurluk
bilgilerini alin. Orada gorebileceginiz gibi, dizustunuz genis ekran
olmasina karsin onlar arasinda hic genis ekran cozunurlugu yok. Sizin
yerlestirmeniz gerekiyor.

Aradan kullanmayacaginiz bir cozunurlugu (ornegin 3a) secip, "915
resolution 3a 1280 800" komutunu calistirarak onun yerine bir genis
ekran cozunurlugu yerlestirin. Ctrl+Alt+Backspace tuslarina ayni anda
bastiginizda grafik ekran kapanip tekrar acilacak ve cozunurlugun
duzgun ayarlandigini goreceksiniz.

Bunu kalici hale getirmek icin /etc/conf.d/915resolution ayar
dosyasinin icine dosyadaki diger orneklerde oldugu gibi bir satir olarak
"3a 1280 800" ifadesini yerlestiriyorsunuz. Boylece her bilgisayariniz
acildiginda, Pardus cihazinizin bios'una giderek gerekli duzeltmeyi
otomatik yapiyor.))

/etc/conf.d/915resolution dosyasının içine yeni ayarı kaydetmeme
rağmen bilgisayar
açıldığında yine 800x600 çözünürlüğüne geliyor.