[Pardus-kullanicilari] Pisi'de kilitlenme

Şenol EKER pardus at kocaeli.org
20 Mayıs 2007 Paz 13:20:53 EEST

On Sunday 20 May 2007 08:53:07 Umut D. wrote:
> Tahminim sorununuz budur. Eğer değilse belki daha detaylı bilgilerle
> "bug"/hata olarak girmelisiniz.

Evet, Dediğinizi denedim. Sorun buymuş.

O zaman soruyu değişik sorayım.

Pisi'de arama yaparken bir tuşa bastıktan sonra çok seri davranıp derhal
ikinci tuşa basamıyorsak pisi bilgisayarda çok yüksek CPU kaynağı
kullanılmasına sebep oluyor.
Bu bir "sorun" değil mi?
Bana programcılık tekniği açısından bu bir hata imiş gibi geliyor.
Örneğin: A aramaya başlamadan önce bunu kullanıcıya ifade edebilir. Ne bileyim
bir aranıyor penceresi olabilir, aramaya başlandığı ile ilgili bir bilgi
olabilir v.s. İmlecin halen A nın yanında duruyor olması, kullanıcıya girişe
devam edebileceği, arama işleminin başlamadığı görüntüsü çiziyor.
Ayrıca sol tarafta bir ara düğmesi var zaten. Yazımı yazdıktan sonra oraya
basmam gerektiğini düşünmüştüm baştan.
Her harfe basıldığında içinde o harf grubunun geçtiği girdileri göstermek
yüksek konforlu bir program ortaya çıkartır elbette. Ama sıradan
konfigrasyonlu(*) bir bilgisayarda bir harfli bir girdinin aranması 30 saniye
sürüyorsa, bu konfordan vazgeçmek gerekir diye düşünüyorum. Ya da daha hızlı
tepki veren bir algoritma geliştirilmesi gerekir.

(*) 80GB 7200 RPM disk, 512 MB Ram, 2-3 Ghz Celeron işlemcili laptop.
HP - COmpaq nx9010