[Pardus-kullanicilari] Pardus'ta neler oluyor?

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
13 Mayıs 2007 Paz 12:22:17 EEST

On Sunday 13 May 2007 11:45:04 M. Mehmet Güneş wrote:
> Günaydın arkadaşlar,
>
> Pardus dün akşam geç saatlerde Vcd oyratmıyor ve kaffein codec listesi
> sunuyordu. Fakat az önce dün akşam oynatmadığı Vcd'yi taktım ve sonuç
> ne oldu dersiniz oynattı.
> Dün akşam Pardus'u ilk kurulduğu halindeyken yani Pardus 2007 olarak
> açtım. Streamtuner'ı yüklerken çakışan dosyalar arasında kernel'i de
> kaldırıp yenisini kurduktan sonra Pardus [ 2. ... ] ile başlayan yeni bir
> sistem kurdu. Bu sabah bu yeni sistemden açılış yaptım. Acaba sorunun
> kaynağı Pardus 2007 olabilir mi?
> [...]

VCD oynatmama, NTFS diski görmeme ile ilgili birşey söyleyemem, tek bildiğim,
düzgün kapanmayan NTFS disklerde 'mount' problemi yaşandığı. streamtuner
konusuna gelince, streamtuner'ın yaptığı iş zaten dört sitedeki (shoutcast
vs.) listeleri sizin önünüze sunmak, yani program zaten güncel olmalı. Ben
kullanmadığım için kesin birşey söyleyemem ama, internette bu konuda bir
arama yapsanız belki de cevabı bulursunuz (sonuçta streamtuner Pardus'a has
birşey değil, ve siz streamtuner'daki bir hatadan bahsetmiyorsunuz)

clamav ve spamassassin paketlerini menülerde görmemeniz çok normal, çünkü
onlar grafik arayüzü olmayan yazılımlar. clamav yazılımının grafik arayüzü
klamav olarak geçiyor. spamassassin'i ve clamav'yi çalışırken görmek
isterseniz Kontact (KMail)'de Araçlar menüsündeki Spam ve Virüs Engelleme
Sihirbazlarına bir bakın. (Ancak yine de ekranda 'spam durumuna bakılıyor'
veya 'virüs taramasından geçiriliyor' diye birşey görmeyeceksiniz)

KNazar'a gelince, Fair Uygur'un cevabını buraya yapıştırıyorum:
- Evdeki bilgisayarınıza yeni bir donanım aldınız ve kullanıyorsunuz diyelim.
 Evinize bir misafir geldi ve bilgisayarınız ile birlikte bu donanımınızı
farketti. Ardından da "Aaaaaaaa! ne kadar güzeeeeeeeeeeeel!" dedi. Bu durumda
KNazar programınız  çalışıyor ise hiç bir sorun yaşamayacaksınız...

Yani aslında kültürümüze ait bir şeyin küçük bir şirinlik haline getirilmiş
şekli sadece. Fonksiyonel değil, görsel birşey (Yalnız sonradan kaynak kodunu
değiştirdilerse, birşeyler ekledilerse bilemem, belki gerçekten
koruyordur :).