[Pardus-kullanicilari] deepfreeze benzeri program?

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
10 Mayıs 2007 Per 19:43:28 EEST

Doruk Fisek wrote On 07-05-2007 23:24:
> Mon, 7 May 2007 18:44:19 +0300, "Umut D." <linuxlist at gmail.com> :

> Bir cozum de her acilista bu islemi yapmak. Yani her acilista
> kullanicinin home dizinindeki tum degistirebilecegi ayarlari silip,
> yedekten kopyalamak.
>
> Acilisi accik yavaslatir ama elle mudahale gerektirmez.
>
>                    Doruk
>
> --
> FISEK ENSTITUSU - http://www.fisek.com.tr

Bu işi en hızlı şekilde yapabilmek en uygun komut sanırım rsync
olacaktır. Zira sadece değişen dosyaların değişen kısımlarını yeniden
yazacaktır eğer değişen fazla birşey yok ise sistemin açılışı oldukça
hızlı bir şekilde gerçekleşir diye tahmin ediyorum. İşlemi yapabilemekte
için

İlk aşamda kullanıcı ayarlarını vb. tamamlandıktan sonra bir kereliğine

#rsync --archive --verbose --delete /home /home_bck

komutunu verin daha sonra ise bir betik yazarak

#rsync --archive --delete /home_bck /home

komutunun her açılışta çalışmasını sağlayın.

Betik içeriği:

#!/bin/sh
rsync --archive --verbose --delete /home /home_bck

şeklinde olmalıdır.

Benim bildiğim kadarıyla pek çok linux dağıtımında yazdığınız betiği

/etc/init.d/

altına atarak açılışta çalışmasını sağlayabilirsiniz.

http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:A%C3%A7%C4%B1l%C4%B1%C5%9F_Sistemi adresinde de bu konu hakkında doyurucu bilgi bulamadım.

Not: rsync ile detaylı bilgiyi "man rsync" yazarak veya
http://belgeler.linux-sevenler.org/pdf.php?cat=69&id=211&lang=tr
adresinden alabilirsiniz.

Kolaylıklar,

---