[Pardus-kullanicilari] Yanýt: þifre girememe

Ferit Mayat�rk fmayaturk at yahoo.de
10 Mayýs 2007 Per 02:50:48 EEST

:) bu postayı sabit diskteki pardus'tan yazıyorum :)
en büyük problemim çözülmüş durumda. artık bilgisayarımı açabiliyorum. her şeyden önce teşekkür ederim.
ama hem yaptıklarımı, hem bunları yaparken karşılaştıklarımı, hem de halen var olan sorunumu paylaşmak istiyorum.

son postayı yazdığım gece passwd ve shadow dosyalarını değiştirdim. önce bozuk passwd ve shadow dosyasını düzeltmeye çalıştım. ancak dosyalara ne bir şey yazabildim ne de silebildim.
ben de çalışan cd.deki dosyaları etc klasörüne kopyalayıp, bozuk olanlarla değiştirdim. sonra da onların içine girip yapmam gereken değişiklikleri yaptım.
böylece çalışan cd.nin root parolasına ve kullanıcılarda da 123456 parolasına kavuştum.

sonra bigisayarı yeniden başlattım. ancak mavi pardus2007 yazan ekrandan öteye geçemedim. ben de ctrl+alt+F1 ile konsola düştüm.
ACPI: Getting cpuindex for acpiid 0x1   satırında kaldığını gördüm. (şu anda da aynı komutla konsola düştüğümde kullanıcı adı soran satırdan önceki kısmın bu satırla  bittiğini belirteyim.)
meğer esas sorunun ve süreçlerin yazdıklarını görmek için ctrl+alt+F2 yapmak gerekiyormuş, onu öğrendim.

açılış sürecinin takıldığı yerde hata çıktısı yazıyordu. altında da root yazarak konsola girmem ya da ctrl+d ile takılan yeri atlamam seçeneklerini sunan uyarıyı gördüm.
root yazıp şifreyi girdim. ve şifre kabul edildi. şifre sorunu çözülmüştü ama bu sefer bilgisayar açılmıyordu. :)

exit yazıp konsoldan çıkayım dedim. bilgisayar kapandı. sonra tekrar açtım. aynı şeyleri gördüm. bu sefer hata çıktısını not ettim:

exceptions. IOError [Errno 30] Read-only file system
    File "/sbin/mudur.py", line 931, in?
        setSystemLanguage()
   File "/sbin/mudur.py", line 373 in setSystemLanguage
        write ("/etc/mudur/language", "%s\n" %lang)
   File "/sbin/mudur.py", line 63, in write
        f.close()

nerede takıldığını not etmek aklıma gelmedi. root olarak gidip bu mudur.py dosyasını inceledim. acaba belirtilen satırlarda bu yazanlar yok mudur diye merak ettim. "yoksa yaz" anlamına gelen bir uyarı mıdır diye düşündüm.

sbin dizinine gidip, nano mudur.py komutuyla dosyayı açtım. ctrl+w ardından ctrl+t ile istediğim satıra gidebileceğimi tesadüfen öğrendim. tabii ilgili satırlarda her şeyin aynen yazdığını gördüm. hiçbir değişiklik yapmadan çıktım.

bilgisayarımı tekrar kapatıp açtığımda kullanıcı ekranına sorunsuz gelindi. tüm kullanıcılara 123456 şifresiyle girebildim.
ancak hepsinde "could not start kstartupconfig. check your installation" uyarısı aldım. sadece birinde almadım. o kullanıcıyla da şu an postamı yazıyorum.
bu ilk kez gördüğüm bir uyarı değil. ama çözümü nedir bilmiyorum.
bir kez de ocak 2007'de "KDE başlamıyor" başlığıyla girdiğim soruna r.e.g.'ten aldığım yanıtta bahsettiği chmod, chgrp, chown komutlarıyla birşey yapayım diye düşünüyorum. başka önerilere de açığım.

bu arada bilgisayar sorunu nasıl çözdü de açıldı anlamadım. ama ctrl+alt+F2 ile konsola düştüğümde yazanları aktarayım:
* /sys dizini bağlanıyor
* /dev dizini bağlanıyor
* Kayıtlı aygıt durumları okunuyor
* Udev servisi başlatılıyor
* /dev içeriği dolduruluyor
* /dev/pts dizini bağlanıyor
* Kök dosya sistemi salt okunur halde yeniden bağlanıyor
* Kök dosya sistemi denetimi atlandı (fstab pass değeri = 0)
* Kök dosya sistemi okunur/yazılır halde yeniden bağlanıyor
* Sistem adı 'pardus' olarak ayarlanıyor
* Donanım tanıma başlatılıyor
* Tüm dosya sistemleri denetleniyor
* USB dosya sistemi bağlanıyor
* Yerel dosya sistemleri bağlanıyor
* Takas alanı etkinleştiriliyor
* Sistem saati donanım saatinden ayarlanıyor
* Yerel ağ ayarlanıyor
* /var dizini temizleniyor
* /tmp dizini temizleniyor
* ÇOMAR başlatılıyor
INIT: 3
* Servisler başlatılıyor

merak ettiğim şu: açılmama sırasındaki hata neymiş? nasıl çözülmüş? bu bir linux becerisi midir?
bu arada işyerimdeki arkadaşlara yarın bu işi formatsız çözdüğümü söylemek çok güzel olacak.
pardus'u çökertmiş olmama gülüyorlardı. (onlar henüz windowscudurlar) çok övdüğün pardus bu muydu falan havasındaydılar.
neyse, sorunu çözmüş olmam onları da pardus'a bir adım daha yaklaştıracaktır. ilk etapta da çalışan cd.yi onlara veririm. böylece kolayca pardus'la tanıştırırım. nasılsa şimdilik çalışan cd.ye ihtiyacım kalmadı! :)
ilgisi için Ramazan Akın'a özellikle teşekkür ederim.

Ferit MAYATÃœRK

Yahoo! kullaniyor musunuz?
 Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com