[Pardus-kullanicilari] NTFS Disk permission

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
9 Mayıs 2007 Çar 20:44:55 EEST

2007/5/9, İhsan Can <canihsan at gmail.com>:

> hdd5 diskim NTFS formatlı.ulaşmaya çalıştığımda permission denied
> diyor.Root iile mount edip diske ulaşabiliyorum.Ama normal kullanıcıda
> izin sorunu var.Chown komutu ile sahipliğini almaya çalıştım ama
> beceremedim.Nasıl yapabiliriz bu işi.
> ls -l çıktısı da şu şekilde
>
> "drwx------     2   root   root  4096    Mar 13 08:47 floppy
> drwxrwxrwx  2   ihsan disk   4096    May  8 00:57 hdd5
> drwxrwx---    23 root   disk   16384  Oca  1  1970 hdd6
> "

anladığım kadarıyla o kısımda windows kurulu değil ve depo olarak
kullanıyorsunuz. eğer windows kurulu ise düzgün kapatılmamıştır.

diğer durumda tasma>sistem seçenekleri>disk yönetim arayüzü'nü açın.
"yönetici modu"nu tıklayın, root şifrenizi girin.
ilgili bölüm işaretli değilse işaretleyin ve kaydet kısmını tıklayın. eğer
zaten işaretliyse işareti kaldırın kaydedin tekrar işaretleyip
kaydedin. disk yöneticisi fstab dosyanızı güncelleyecektir. şimdi söz konusu
disk bölümüne ulaşabiliyor musunuz?

kolay gelsin...