[Pardus-kullanicilari] Dosya/Dizin erişim izinleri

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
6 Mayıs 2007 Paz 10:03:50 EEST

Emre Bey,
Çok teşekkür ederim, sorun çözüldü.
Hem konqueror'dan hem de samba'dan disklerime
ulaşıyor ve işlem yapabiliyorum.
Zaten fstab dosyası değişince izinler de
değişmiş, artık root-disk değil
kullanıcı-users olmuş.

Yardımınız pek makbule geçti,

Kalın Sağlıcakla.

06 May 2007 Paz tarihinde, Emre Erenoglu şunları
yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Sorun disklerin root olarak mount edilmis olmasindan
kaynaklaniyor gibi.
> smb muhtemelen root user/pass istiyordur share etmek
icin, bi ihtimal bunu
> istese ve verseniz bile guvenlik acisindan kabul
etmiyordur.

> /etc/fstab 'da ntfs disklerin mount edildigi
girdiyi, ornegin asagidakini:
> /dev/hdb1 /mnt/hdb1 ntfs-3g
dmask=007,fmask=117,locale=tr_TR.UTF-8,gid=6 0
> 0 asagidaki gibi degistirip dener misiniz?
>
> */dev/hdb1 /mnt/hdb1 ntfs-3g
rw,uid=sizin_uid,gid=sizin_gid,*
> locale=tr_TR.UTF-8
>
> dmask ve fmask kisimlarini eger ls -la ciktisi
permission'lar size uymazsa
> eklersiniz. Burada uid ve gid kisimlarini sizin
uid'iniz ve gid'inize gore
> girmeniz gerekiyor.  Bunu gormek icin cat
/etc/passwd diyip, gelen ciktidan
> sizin kullaniciniz ile ilgili girdiye bakin. Ornegin
benim sistemimde:

> emre:x:1000:100:Emre:/home/emre:/bin/bash
>
> satiri var, emre benim kullanici adim, 1000 uid, 100
gid oluyor.  Bu
> sekilde mount edip deneyin, oncelikle konqueror'dan
erisebiliyor musunuz rw
> olarak ona bakin, sonra samba deneyin. bakalim ne
olacak.

wrote:
> [...]
yaptıysam

bi

yahoo.com>

adresini
gönderin. Liste
http://liste.uludag.org.tr/arama web

Yahoo! kullaniyor musunuz?
Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com