[Pardus-kullanicilari] Adobe Reader (Acrobat) ( Ahmet Emre Aladağ )

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
6 Mayıs 2007 Paz 00:53:40 EEST

Tekrar merhaba,

Simdi kurmaya calistim. Kuruluyor ancak "expr: sözdizimi hatasi" diyerek
calismiyor.  Cozum buldum anlaticam az sonra. Browser plugin'e gelelim once:

oncelikle indirdiginiz 7.0.9 versiyonlu acrobat reader'in tar.gz 'sinin
icindeki  INSTALL komutunu calistirin. Asagdaki gibi devam edin:

emre at voyager AdobeReader $ sudo ./INSTALL

This installation requires 111 MB of free disk space.

Enter installation directory for Adobe Reader 7.0.9[/usr/local/Adobe/Acrobat7.0]

Directory "/usr/local/Adobe/Acrobat7.0" does not exist.
Do you want to create it now? [y]  y
/usr/local/Adobe/Acrobat7.0

Installing platform independent files ... Done

Installing platform dependent files ... Done

Do you want to install the browser plugin ? [y/n]

Bu noktada browser plugin'i  kurayim mi diye soruyor "y" diyerek devam
edin.

This will install the browser plugin for acroread.

Do you want to perform automatic installation ? [y/n]

Simdi otomatik olarak kurayim diyor, ama  Pardus'ta plugin'lerin adresi
farkli oldugundan kurulamiyor. Bu durumda  otomatige no diyip, elle kurulum
manual icin "y" diyerek devam edin.

Acroread path specified - /usr/local/Adobe/Acrobat7.0

1. Perform global installation
2. Perform user-specific installation (Mozilla/Firefox/Netscape)
3. Quit
Enter your choice [1/2/3]

Burada tum kullanicilar icin kuracaksaniz (tavsiye edilir) 1 secin. sadece
kendi kullaniciniz icin 2 diyin. ben 1 seciyorum (sudo ile calistirdik
zaten). Simdi karsimiza su ekran gelecek:

Enter the browser install directory -
/usr/lib/MozillaFirefox

" /usr/lib/MozillaFirefox " kismini ben yazdim, siz de boyle yazacaksiniz.

" Installation Successful" yazisini gordugunuzde islem tamam demektir.
Yukardaki ayni menu gelecek, 3'u secerek (quit) cikalim.\

Simdi esas soruna geri donelim, bir sorun yuzunden calisamiyor Acrobat
Reader, calistirmak icin

/usr/local/Adobe/Acrobat7.0/bin/acroread

dosyasini yamamak gerekiyor. Yamayi netteki daha onceki mesajlardan buldum
ve yaptim, calistirdim, calisti.  Bu dosyayi ekte ZIP olarak gonderiyorum,
siz bu dosyayi /usr/local/Adobe/Acrobat7.0/bin altina acip ordaki dosyanin
ustune yazarsaniz sorun kalmayacaktir.

Simdi Pardus --> Programlar --> Ofis altindan ADobe Reader
calistirabilirsiniz.

Hayirli olsun,

Emre

aliyorum konsolda. Dolayisi ile simdilik unutmakta fayda var.

Emre