[Pardus-kullanicilari] Dosya/Dizin erişim izinleri

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
6 Mayıs 2007 Paz 00:03:54 EEST

Merhaba,

Sorun disklerin root olarak mount edilmis olmasindan kaynaklaniyor gibi. smb
muhtemelen root user/pass istiyordur share etmek icin, bi ihtimal bunu
istese ve verseniz bile guvenlik acisindan kabul etmiyordur.

/etc/fstab 'da ntfs disklerin mount edildigi girdiyi, ornegin asagidakini:
/dev/hdb1 /mnt/hdb1 ntfs-3g dmask=007,fmask=117,locale=tr_TR.UTF-8,gid=6 0 0
asagidaki gibi degistirip dener misiniz?

*/dev/hdb1 /mnt/hdb1 ntfs-3g rw,uid=sizin_uid,gid=sizin_gid,*
locale=tr_TR.UTF-8

dmask ve fmask kisimlarini eger ls -la ciktisi permission'lar size uymazsa
eklersiniz. Burada uid ve gid kisimlarini sizin uid'iniz ve gid'inize gore
girmeniz gerekiyor.  Bunu gormek icin cat /etc/passwd diyip, gelen ciktidan
sizin kullaniciniz ile ilgili girdiye bakin. Ornegin benim sistemimde:

emre:x:1000:100:Emre:/home/emre:/bin/bash

satiri var, emre benim kullanici adim, 1000 uid, 100 gid oluyor.  Bu sekilde
mount edip deneyin, oncelikle konqueror'dan erisebiliyor musunuz rw olarak
ona bakin, sonra samba deneyin. bakalim ne olacak.

kolay gelsin,

Emre