[Pardus-kullanicilari] Sata Harddisk aktifken pardus kurulmuyor.

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Mayıs 2007 Cum 22:22:14 EEST

On Fri, 4 May 2007 10:54:49 +0200
"Emre Erenoglu" <erenoglu at gmail.com> wrote:

> Anladigima gore sizin chipset'inizle bir alip veremedigi var
> Pardus'un. Hata raporu girdiniz mi?
>
> Pardus'u kurduktan sonra belki bir kernel guncellemesi yaparsaniz
> duzelebilir. Eger olmazsa, www.kernel.org 'dan yeni kernel indirip
> (2.6.21), derleyip, kurmayi deneyebilirsiniz ancak oldukca mesakatli
> ve bilgi isteyen bir istir. Pardus'ta nasil yapilir bilmiyorum
> wiki'de dokuman var mi yok mu bakmadim.
>
> Ancak belki ubuntu'da veya gentoo'da nasil yapiliyor diye bakilip
> benzer surec takip edilebilir.  aslinda bir kernel derleyip pisi'ini
> yapmak lazim herkes faydalansin :)

 Kernel derlemek dağıtımdan dağıtıma fark eden bir işlem değildir. En
en fazla aynı özellikleri (modüler yapı, splash vs.) kaybetmemek için o
dağıtımın yöntemi ile initramfs/initrd oluşturmanız gerekebilir, onun
dışında derleme sistemi aynıdır.

 Lütfen kernel hakkında çok bilgi sahibi değilseniz kendi kernelinizi
derlemeye uğraşmayın / derlemekle vakit kaybetmeyin. En temel bileşen
olduğu için sorun çıktığında uzman bir kullanıcı değilseniz bütün
sisteminizi kaybettiğinizi bile düşündürecek durumlar karşınıza
çıkabilir.