[Pardus-kullanicilari] xgl ve bir kaç soru

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
4 Mayıs 2007 Cum 20:50:34 EEST

04.05.2007 tarihinde mehmet zengin <nymphetamine at live.nl> yazmış:

> selam arkadaslar. ben önceden arch linux kullanıyordum. yani kullanmaya
> çalışıyordum. az buçuk ta çeviriyordum arch linuxu. şimdi pardusa geçtim.
> her şey değişik geldi arch ta gnome vardı pardusta kde. iyi mi ettim kötü mü
> ilerleyen zamanlarda anlayacağım. benim merak ettiğim arch linux ta
> kullandığım xgl yi nasıl kullanacağım. depoda xgl yok. ayrıca bende sadece 1
> depo ekli. başka depolarda var mı? bir de temel pisi komutları nelerdir
> sistem güncelleme, paket kurma, paketi bağımlılıklarıyla kaldırmak gibi.
> böyle biraz acemice olduğu için özür dilerim

Selam,

pisi --help ile pisi parametrelerini görebilirsiniz.

AIGLX için http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:AIGLX_ve_BERYL_Kurulumu adresinde
bilgi mevcut. Oradaki kaynaktan kuruluma alternatif olarak listede
bahsedilen şu yolu takip edebilirsiniz:

http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ahmet/freedesktop/beryl/

dizini altında beryl ile ilgili paketler mevcut. Bu paketleri aşağıdaki sıra
ile kurarsanız beryl kurulabilir:

beryl-core, aquamarine, beryl-manager, beryl-plugins,
beryl-settings-bindings, beryl-settings, emerald, emerald-themes

Bunları kurmak için de
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ahmet/freedesktop/beryl/altındaki
dizinleri tek tek inşa edip kuracağız. Örneğin:

sudo pisi bi
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ahmet/freedesktop/beryl/beryl-core/pspec.xml
sudo pisi it beryl-core*

sudo pisi bi