[Pardus-kullanicilari] bluetooth ile gprs

Kubilay KOCABALKAN kubilay at kocabalkan.net
4 Mayıs 2007 Cum 10:11:25 EEST

On Friday 04 May 2007 09:20:30 selim singin wrote:
> bluetooth ile gprs bağlantı konusunda yardım
> bu konu hakkında bilgisi olan bana yardım ederse sevinecem.internete
> giremiyorum.ayarları nasıl yapılır,neler gerekir biri bana anlatabilirse
> şimdiden teşekürler.

Bende aynı konu ile ilgili olarak bir süredir çalışıyordum. Sonunda telefonu
(Nokia6230i) modem olarak tanıtmayı ve Bluetooth ile GPRS İnternet bğlantısı
kurmayı başardım. Sizin de GPRS ile internet bağlantısı oluşturmanız
için öncelikle kdebluetooth ve kmobiletools yazılımlarının kurulu olması
gerekiyor. kdebluetooth Pardus deposunda mevcut. kmobiletools ise
geliştirilmekte olan bir yazılım olduğu için ancak contrib deposundan
bulabilirsin (PİSİBUL ile).  Biraz uğraşmak gerekecek ama yaptıklarımı aşağıda
yazdım. Takıldığınız yerde tekrar yardım ederim.

Yazılımları kurduktan sonra; ( kbluetooth ve kmobileools)

1. Servis Yöneticisinden Bluez-util servisini çalıştır.
2. Programlar/İnternet/kbluetooht yazılımını çalıştır.
3. Programlar/YardımcıProgramlar/ÇevreBirimleri/KMobile Tools 0.5 çalıştır. (
buradan sonra root şifresi gerekebilecek )
4. http://www.kmobiletools.org/node/196 sayfasındaki ekran ile karşılaşacaksın
5. "Add a new mobile phone device" seçerek ilerle
6. Sonra "Bluetooth Pairing Wizard" seç. ( root şifresi gerekecek )
7. Telefonu bulunabilir olarak ayarla ve "Start Searching" ile tlefonu bul.
8. http://www.kmobiletools.org/node/198 sayfasındaki gibi bir arama sayfasında
bulunan telefonlar listelenecek. Telefonu seç ve ilerle.
9. Bu adımda telefonun desteklediği servisleri listeleyecek. Dial-Up
Networking servisini seç ver ilerle. Bu servis ile Rfcomm.conf dosyan
düzenlenecek seçimleri ileri ve tamam diyerek Bluetooth Pairing Wizard
programını sonlandır.
10. New Device Wizard ekranında AT Engine seçeneğini seç ve ilerle.
11. Kısa bir aramadan sonra telefonun bulunacak ve eklenecek.
( bu yazılım ile telefonu SMS - Telefon defteri ve Takvim özelliklerini
kullanabilirisin )
12. KMobile Tools ile telefonu bilgisayarına bağlabildikten sonra
Programlar/İnternet/KPPP programını çalıştır.
13. Yapılandır/Modemler bölümünden "YENİ" ile telefonu modem olarak eklemen
gerekecek. Burada modem aygıtı /dev/rfcomm0 olacak ve bağlantı hızını 57600
yap. Modem seçeneğinden Modemi Sorgula ve bağlatının sağlandını dene.
14. Hesaplar kısmında da "YENİ" hesap ekle. Bağlantı adı Turkcell, Telefon
numarası *99#, Kimlik denetimi Komt kümesi tabanlı, DNS olarak
212.065.128.020 ve 212.065.128.021 ekle, Giriş Komutları kısmına Send
at+cgdcont=1,"IP","prepaidgprs" ekle,
Ve artık KPPP ile bağlantı kurabilirsin :) Kullanıcı Adı ve Şifre boş olacak.

Anlatımım umarım yeterli olur.

Saygılarımla,

--
Kubilay KOCABALKAN