[Pardus-kullanicilari] wine ve türkçe f klavye

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
3 Mayıs 2007 Per 10:46:13 EEST

Merhaba Arkadaşlar,

Wine üzerinden windows programları kullanırken şu sorunla karşılaştım.
Wine ile çalıştırdığım programlarda çok rahat F Klavye kullanabiliyorum,
ama kısa yolları kullanırken örneğin kopyala yapıştır. ctrl + c, ctrl +
v ama tuşlar tam tersi çalışıyor. Yazarken c tuşuna basınca c yazıyor
ama ctrl, shift ile kullanınca o tuş Q klavye diziliminde hangi harfe
karşılık geliyorsa o harf olarak algılıyor. Bu oldukça rahatsız edici ve
yavaşlatıcı bir durum.

  Biraz araştırdım ama pardustaki wine'de türkçe f klavye desteğinin
olduğunu gördüm. Nasıl düzeltileceği konusunda ise bir bilgi veya fikir
edinemedim. Benzer sorunu yaşayıp çözen varsa veya wine paketleyicisi
Fatih bey bu konuda yardımcı olabilirse memnun olurum.

Sevgi, Saygı ve Tabikii PARDUS!!

Mevlüt KOÇAK
Artvin Valiliği
Bilgi İşlem Birimi