[Pardus-kullanicilari] pppoe DNS sorunu

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 10:36:31 EEST

mevcut ağ dışında bir ağa ulaşmaya çalışın. içi içe ağınız yoksa internetten
saptayacağınız bir ip e ping atın.
www.google.com ( 216.239.59.99 )
www.hotmail.com ( 213.19.160.188 )

verdiğim iplere ping atabiliyorsanız dns ile ilgili sıkıntınız var.
eğer ping atamıyorsanız bu durumda sorun olarak birden fazla seçenek
olabilir.
* sisiteminizin tanımız olduğu router yanlış yada hiç tanıumamış.

ramazanakin ~ # route
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use
Iface
192.168.103.0   *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth1
192.168.70.0    *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
loopback        localhost       255.0.0.0       UG    0      0        0 lo
default         192.168.103.1   0.0.0.0         UG    0      0        0 eth1
(örnek cıktıda router 192.168.103.1 dir)

* siteminiz bir firewall arkasında ve sizin vermiş olduğunuz ayarlar
güvenlik duvarını geçmenizi engelliyor.

* sisteminiz özel komumalı ağ içerisinde mac - ip kombinasyonu ile
filitreleniyor. tanımlı olan ip sistem için geçerli değil.
ramazanakin ~ # ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:14:85:DE:E5:B7
          inet addr:192.168.70.251  Bcast:192.168.70.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:567948 (554.6 Kb)  TX bytes:11325 (11.0 Kb)
          Interrupt:177
HWaddr 00:14:85:DE:E5:B7 mac adresi 192.168.70.251 den başka bir ip ile
çalışmaz ayarlar doğru olsa dahi.
* ethernet kartına bağlı bulunduğu dağıtıcı (swicth) port - mac kombinasyonu
ile ayarları ile ilgili tanımlı ise yanında bulunan bilgisayarın kablosu ile
değil sadece kendine tahsis edilen kablo ve sadece bilgisayar üzerinde 1
ethernet kartı ile çalışır mevcut olana diğer ethernet kartları ile
çalışmaz.

* vermiş olduğunuz ayarlarda atladığınız bir satır yada şifre olabilir. nete
giriş için şifre isteyen sistemler.

kullandığınız ağ ile ilgili ve komut cıktılarını göndererek daha ayrıntılı
bilgi verirseniz çözüm için daha basite indirgenmiş mailler alırsınız.
cat /etc/resolv.conf
route
ifconfig
ping www.google.com