[Pardus-kullanicilari] İngilizce Pardus?

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
1 Mayıs 2007 Sal 12:44:08 EEST

01.05.2007 tarihinde Mehmet Selim İmre <selimimre at gmail.com> yazmış:

>  Kuşadası'nda bir otel işletiyoruz. Ücretsiz internet hizmeti için bir
> PCmiz olacak ama ben Pardus kurmak istiyorum. Hem önüne gelen bişiler
> kurmasın diye, hem de yok worm yok virüs uğraşmayalım diye. AÇıkçası emin
> olamadım, tam olarak herşeyin ingilizce olduğu bir Pardus nasıl
> sağlayabilirim??? Veya yapabilirmiyim???

kurulumda İngilizce seçeneğiyle kurulum yaptığınızda  problem çıkacağını
zannetmiyorum. hem böylece muhtemel problemleri
hata.pardus.org.tr adresine bildirebilirsiniz. bu vesileyle  yurt dışında
Pardus'u kullancak kişiler daha az problemle karşılaşır.
ben şimdiye kadar İngilizce kullanan kişilerden bazı  terimlerin Türkçe
olduğu konusunda  hatalar alındığına denk geldim.
tahminim bu Pardus'u Pardus yapan kendine has kısımlarda (paket-yöneticisi
gibi...) olmuştur. yoksa KDE veya GNU lisanslı
programlarda İngilizce konusunun Türkçe'den daha az sorunlu olacağını tahmin
ediyorum.

Ve hatta abartayım, açılışta dil soracağı ve o dile göre açılan bir Pardus
> mümkün olabilir mi?

paket yöneticisinden "sistem yerelleri" kısmında diğer diller için paketleri
kurarsanız diğer dillerin de desteğini sağlamış olursunuz.
ama buradan sonra açılışta dil seçeneğini sağlamak için giriş ekranını
değiştirmeniz gerekiyor diye biliyorum. (Pardus'un standart
giriş ekranında oluyorsa lütfen düzeltiniz) contrib deposundaki "kdmtheme"
paketini kurduktan sonra bunu açılışa koymanız gerekiyor.
bunun için:

sudo pisi ar contrib-2007
http://paketler.pardus.org.tr/contrib-2007/pisi-index.xml.bz2
sudo pisi up
sudo pisi it kdmtheme
alt$F2 tuşlayın aşağıdakini yazın kcmshell kdmtheme yazın

Yönetici butonuna tıklayın ve root parolanızı girin. "Çemberler"
temasını seçin ve uygulayın

(Pardus-wiki xface kurulumundan alıntıdır :-P )

bu aşamadan sonra açılışta dil seçeneği olması gerekir.

kolay gelsin...