[Pardus-kullanicilari] pardus+debian+ubuntu

Mehmet Türkoğlu mrturkoglu at gmail.com
31 Mar 2007 Cmt 22:35:31 EEST

Debianın en büyük özelliği stabilliği ancak ev kullanıcısı yönünden bazı
dezavantajlar oluşturuyor. Mesela firefox 2.0 varken 1.5 veya open office
2.0 çıktığı zaman uzunca bir süre openoffice 1.1.5 filan kullanmak zorunda
kalabiliyorsun. Elbette resmi olmayan depolardan kurulabiliyor ancak bu
sefer stabillik kalmıyor. Ubuntu da  nispeten daha yeni paketler kullanıyor
ama kararlılık biraz düşüyor. Uzunca süre iki dağıtımı da kullandım. Ubuntu
da son sürüme yakın yazılımlar kullanılmasına rağmen pardustaki kadar yeni
olmuyor ve pardus aynı zamanda kullanıcılara debiana yakın bir kararlılık
sağlıyor. Bunun için pardus kullanıyorum zaten ve asla vazgeçmem. Hem de
pardus şu ana kadar gördüğüm kurulumu, yapılandırması ve bakımı en kolay
dağıtım. Daha ocak ayında ubuntu kurmuştum. 2 3 yıllık tecrübeme rağmen vcd
oynatabilmek için 2 gün uğraştım. Her türlü medyayı oynatmasına rağmen vcdyi
bir türlü oynatmıyordu. forumların(ingilizce forumlar) çoğunda da buna çözüm
bulamamışlardı. en sonunda mail listesinde gelen bir cevapla sorunumu
çözdüm. Ama pardusu kurdum dünya varmış dedim.