[Pardus-kullanicilari] Mercury Messenger Türkçe karakter sorunu

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
30 Mar 2007 Cum 23:56:51 EEST

Merhaba.

Forum'da ekran görüntülerine rastlayıp çok beğendiğim Mercury Messenger
(1.9RC1)'i anlatıldığı şekilde indirip kurdum. Gerçekten aMSN ve Kopete'ye
göre çok daha fazla görsel zenginliğe sahip bir messenger. İşini de
layıkıyla yerine getiriyor. Ancak yazışırken Türkçe karakterleri
kullanamadığımı farkettim. Yani "ğ", "ş", "İ", "ı" gibi harfler hiç
yazmıyor. Fontları değiştirip denedim, yine olmadı. Evdeki Pardusum'a
kurup baktım, onda da aynı...

Forumdaki arkadaşlara sordum, böyle bir sorunu olan yok... Neden
olabileceğini düşününce aklıma "F klavye"m geldi. Ben "F klavye"
kullanıyorum. Büyük bir olasılıkla sorun Mercury'nin "F klavye"yi
tanımamasından kaynaklanıyor.

Sevgili dostlar, ustalar!... "Q klavye"ye geçmek dışında, var mıdır böyle
bir sorunun çözümü?