[Pardus-kullanicilari] sanal dvd(ya da cd)-rom surucusu yaratan program

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
30 Mar 2007 Cum 13:30:37 EEST

Emre Bey,
Önerdiğiniz gibi uyguladım, çalıştı.
Gerçi wine dan kaynaklanan bazı hatalar var ama
onlar da biliniyor zaten.

Yardım ve desteğinize tekrar teşekkür ediyorum.

İyi çalışmalar.

Tekrar selam, google'da biraz arama yaptim "google
cdrom drive"
anahtar kelimeleri ile. Soyle bir sey buldum:

Ev dizininiz icindeki ~/.wine/dosdevices dizini icinde
sistem
suruculeri icin link'ler var. buraya, yeni
yarattiginiz cdrom icin bir
link yaratmak is gorebilir:

bu dizin icin ls -l yaparsak:
ls -l .wine/dosdevices/
lrwxrwxrwx    1 sle      users          12 2005-11-26
18:36 r: -> /media/cdrom
lrwxrwxrwx    1 sle      users          17 2005-11-26
18:36 w: -> /media/dvd

gibi ciktilar gormemiz lazim. Buraya mesela e: diye
bir surucu ekleyebiliriz:

ln -s /mnt/iso /home/aydo/.wine/dosdevices/e:

Simdi e: surucusu /mnt/iso altini gosterecek. Bu
sekilde deneyebilir misiniz?

Eger calismazsa, winecfg programi /dev/loop0
kullanarak ile de
biseyler yapmaya calisabiliriz.

Emre

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta’da