[Pardus-kullanicilari] macromedia

SERDAR serdar.pinar at nsgrup.com
28 Mar 2007 Çar 21:05:00 EEST

Bir ürün aldığınızda yada örneğin bir cep telefonu aldığınızda siz o
üründen memnun kalırsanız diğer konuştuğunuz kişilere de önerirsiniz.
Eşinize ,dostunuzada önerirsiniz.Sanırım bu kanıtlanımış bir yargıdır.
Eğer siz aldığınız üründe sorun yaşıyorsanız , ve sorunların çözümleri
yok ise mecburen ya o ürünü değiştirirsiniz yada değiştirme imkanınız
yok ise geri verirsiniz. bu yargı hemen hemen herşey için geçerli. diğer
önemli bir yargıda insanların alışkanlıkları. insanları alışkanlıkları
dışına çıkarmak çok zordur. taki yeni önereceğiniz ürün yada herne ise
bir öncekinden daha avantajlı , daha kullanışlı vb. özellikleri
taşıyacak ki o zaman bir kişiye bunu adapte edebilirsiniz.

    Sizler açık kodlu yazılımlar ve benzeri programcılık ile yada bu işi
profesyonelce yapan kişilere yönelik konuşuyorsunuz. unutmayalımki
herkes programcıda değil profesyonel bilgisayar kullanıcısıda değil.
2007 yılında olmamıza rağmen Kimi insanlar kara defterden yeni
geçiyorlar bilgisayar ortamına.ve daha basit bir örnek ile mouse
kullanmayıda yeni yeni öğrenebilenler de var bunun içerisinde. Bu uç
tarafda olan kişileri geçelim..diğer bir örnek vereyim sizlere. Çoğu iş
yerinde ve hatta %90'ında desem yeri vardır. Bilgi işlem dışında ki
departmanlarında ki personeller bilgisayarlarında wordde yazı yazar ,
mailine bakar bu işlemlerden başka bir şey yapmazlar. Klasik kullanıcı
olarak nitelendirdiklerimiz. Bunlar için önemli olan yazı yazsın , mail
atsın vb. bir kaç işlem. Bu insanlara çalışmayan ve bugüne kadar alışık
olmayan bir arayüzü tavsiye etmek için yukarıda anlattığım şartları
sunmak gerekir.

Netice itibarı ile bende lisans parası vermek hatta lisans için bu kadar
yüksek paralar ödemek taraftarı değilim.Ve hatta karşıyım.Ama yukarda
yazdığım şartlar bunu dikte ediyor insanlara bir anlamda.Ve bende bu
yüzden pardusa geçmek istiyorum.

İlk mailimdede yazdığım gibi eğer bu sorunların çözümü yok ise  ne benim
kullanma gereÄŸim doÄŸar nede insanlara tavsiye etmem.Ä°nsanlara tavsiye
ederken her işi yapıyorsun ama bugüne kadar kullandığın çoğu programları
kullanamazsın ama benzerlerini kullanırsın dediğimde insanlar büyük bir
ihtimal ile seçmeyeceklerdir. Seçseler bile sıkıntı yaratacağından iki
gün sonra vazgeçeceklerdir.

Sizlerde madem bu platformun çözüm üreten yetkilileri iseniz . Öncelikle
sorunların çözümünü eskiye en yakın şekilde yada olması gereken
aşamaları detaylı birşekilde sorunu olan kişiye vermelisinizki .Bu kişi
hem destekden memnun kalsın hemde üründen. "Son derece kabaydı" gibi
laflar dan sa çözüm üretmek gerekir. En azından bu işe baş koymuş sizler
için.

Umarım anlatabilmişimdir.

Tekrardan teşekkürler