[Pardus-kullanicilari] Pardus - Lazarus - Audio Companent Suite (ACS)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Mar 2007 Pzt 16:25:08 EEST

> Şu an  bu mesajı atmak zorunda kalmamın esas sebebi şu; ACS
> kompanenti kuruldu ama yeni bir form açıp kompanenti kullanmak
> istediğim zaman Lazarus kitlenip kalıyor. Sanırım bu kompanentin
> çalışması için ses kartına ulaşan alt yordamlar (veya dosyalar
> driverlar) herneyse bunlar yüklü değil. Bu bir tahmin ama eminde
> değilim çünkü kompanentin kendi sitesinde, Alsa,/dev/dsp,AOLive,OSS
> support within linux diyor ve bende ALSA driverları yüklü gözüküyor.
> Zaten diğer programlardan MP3 dinliyebiliyorum. Fakak şu ibare "
> Abstract Layer to include different "drivers" " kafamı biraz
> [...]

 Pardus üzerinde alsa, /dev/dsp ve OSS kullanarak ses kartına
ulaşabilirsiniz.

 /dev/dsp dosyasına işlem yapmak kabaca ses kartına direkt ulaşmak
olarak düşünülebilir. Özel bir durumu yoksa basitce wave halinde
sesi /dev/dsp ye bir dosya yazar gibi yazmanız ses kartını çalıştırır.
Tabi ki çok kötü bir yöntem.

 OSS, open sound system, yakında tamamen terk edilecek bir sistem. Ses
kartı üzerinde yapmak isteyeceğiniz temel değişiklikleri
değiştirebileceğiniz (sampling frequency, channel vs.) ama size fazla
bir araç sunmayan bir yöntemdi. Şu anda OSS kullansanız bile zaten alsa
üzerindeki oss uyumluluk sistemi ile kullanıyor olacaksınız, bu da
yetersiz. (waveout + wavein gibi düşünebilirsiniz)

 Alsa, advanced linux sound architecture. Ses üzerinde yapmak
isteyebileceğiniz pek çok özel ve detaylı işlem, LFE vb. daha
profesyonel hizmetler sunan ve bunları uygulamalarınızda
kullanabileceğiniz bir kütüphane sunan bir araç. Benim tavsiyem alsa
kullanmanız yönünde. (directx gibi düşünebilirsiniz)

 ACS yi incelerken libao desteğinin de olduğunu gördüm. Libao depomuzda
da var, basit ama iş görebilecek bir kütüphanedir.

> ACS for lazarus için;
> http://wiki.lazarus.freepascal.org/ACS
> http://acs.ullihome.de/

 malesef çalışmıyor, mysql leri pörtlemiş

> Lazarus için;
> www.lazarus.freepascal.org/
>
> gerekli site adresleri.
> Sonuçta özellikle Pardus projesinde görevli arkadaşlardan konuyla
> ilgili yardım alabilirmiyiz acaba? Yada bir şekilde bu ikisini kurup
> kullanan birileri bu mesajı okursa bize biraz yol gösterebilir mi?
> Şimdiden ilgilenen herkeze teşekkür ederim.

 Sizin sorununuz ACS nin ses kartına istediği gibi ulaşabildiğini
zannetmesi olabilir. Siz programı açtığınızda başka bir ses ile ilgili
araç (örneğin arts gibi bir ses sunucusu) ses kartını yönetiyor
olabilir. Bu sırada ACS aygıtı açma emri yollamıştır ve cevabını
bekliyordur, ama aygıt kullanımda olduğu için cevap gelmiyordur vs. vs.
Bu bir tahmin tabi ki, sorunun böyle olup olmadığını incelemek lazım.

 Bir ihtimal de ACS yi root yetkileri ile kurup dizin yetkilerini
değiştirmeniz ile ilgili olabilir. ACS nin tüm dosyalarının yetkilerini
kendi kullanıcıza vererek de belki sorun çözülebilir.