[Pardus-kullanicilari] grub

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
24 Mar 2007 Cmt 22:30:49 EET

2007/3/24, Alişan Balta <alooma at gmail.com>:

> ilk mesajınızda "root (hd0," komutundaki ',' ü yazmayı unutmuşsunuz. :)
> Neyse denedim ancak yine aynı sekilde "Selected disc does not exist" hatası
> ile karsılastım. Selim beyin vermiş olduğu bağdaki dokumandan<http://www.belgeler.org/howto/grub-kullanimi_yukleme.html>"grub-install /dev/hda1" komutunu girdim "Could not find device /boot" gibi
> bir hata aldım.  Bir arkadasım pardus live cd  nin cozecegini soyledi. Su
> anda elimde olmadıgı için deneme şansım olmadı.

o zaman şöyle diyeyim root (hd0, yazın 1 defa "tab" tuşuna basın =(eşittir)
root (hd0 yazın 2 defa "tab" tuşuna basın :-)
ilk tab (,) virgülü yazar, ikinci tab listeyi döker... neyse sizin başka bir
probleminiz var anlaşılan. muhtemelen pardusun
bulunduğu kısım zarar görmüş, grub yazılımı o kısmı (veya hard diski) sanki
hiç görmüyor.

bu işlemleri "pardus kurulum cd'si" ile de yapabilirsiniz. nasıl mı? gayet
basit,
-sistemi cd'den başlatın,
-kurulum yapacak gibi devam edin.
-GPL lisansını onayladığınız şu
ekranda<http://www.pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-03.html>ctrl+alt+F1
tuşlayın,
root yetkileriyle konsol ekranına düşmüş olacaksınız. komutları burada verin
bakalım olacak mı?

grub
root (hd0 (2 tane tab)
root (hd0,X)
setup (hd0)
quit
reboot

not: bu yazdıklarımla wikiye bir "nasıl belgesi" yazsaydım keşke ;-)

kolaylıklar dilerim...