[Pardus-kullanicilari] asus A6VM'de padus2007 =?utf-8?q?g=FCncellemesinden_sonra_acilamama?= sorunu

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
24 Mar 2007 Cmt 21:17:37 EET

Not: Aslında bu cevabı Tahsin bey'e yazmıştım. Fakat Şenol bey'in sorunu da
sanırım çok benziyor.

Bu sorunu daha önce ben de yaşamıştım. startx komutunu verdiğimde font hatasi
gibi bir uyarı alıyordum ve xterm'ü bulamadığını söylüyordu.

Tek tek (bazen 3 er beşer) yukarıda anlattığım şekilde eksik paketleri
yükselttim. En son da sanırım kdeartwork'ün de içinde yer aldığı birkaç
paketi yükselttim, aslında pek mantıklı gelmiyor ama sanırım kdeartwork'ün
bağımlılıkları doğru belirtilmediğinde X.org ile ilgili bir upgrade
sonrasında kdeartwok otomatik güncellenmiyor diğer pek çok paketi
güncelledikten sonra sistemi yeniden açmayı denedim aynı şeyler oldu
kdeartwork ü de (beraberinde bir kaç paket daha vardı, son kalan ve en az
şüphe çeken 5-6 paket diyebilirim) güncelleyince sistem normal bir şekilde
açıldı. Çok ilginç ama sorun yukarıda anlattığım şekilde çözüldü. Sanırım
bağımlılık tanımlarında bir hata var.

On Saturday 24 March 2007 18:47:06 TAHSIN TORTOP wrote:
> pardus2007'yi günceledim. iþlerimi bitirim makinamý kapattým. akþam
> makinamý yedinden açýp pardus çalýþtýrmak istedim ama grub'dan
> pardusu seçtiðimde siyah ekrana takýlýp kaldým.
> acemi bir bilgisayar kullanýcýsý ve acemi bir pardus kullanýcýsý
> olduðumu dikkate alarak yardýmcý olabilecek arkadaþlara þimdiden
> teþekkür ederim.
>
> not: makinamý dvd'den iki kez yükledim. sorunsuz açýlýp çalýþýyor.
> ama ne zaman günceleme yapýp makinamý yeniden çalýþtýrsam siyah
> ekranda takýlýyor.

Siyah ekranda takılıyorum dediğinizi biraz daha açmanız gerekiyor.

Eğer siyah ekranda kullanıcı olarak "root" yazıp şifreinizi de yazarak sisteme
girebiliyorsanız konsolda

# pisi lu

komutunu girin eğer karşınıza paketlerin listesi gelirse

# pisi up paket-adi1 paket-adi2

ÅŸeklinde veya

# pisi upgrade

şeklinde eksik paketleri sisteminize yükleyin (internete bağlı olmanız
gerekiyor)

durum farklı ise siyah ekranda neler gördüğünüzü (hata kodları, yazılar,
uyarılar vb.) bize yazmalısınız (tabii birşeyler görüyorsanız)

Eğer sisteme yukarıdaki şekilde giriş yapabiliyorsanız, yukarıdaki işlemleri
yaptıktan sonra bir de

# startx

komutunu vermeyi deneyin muhtemelen ekranda hata kodları belirecektir bu hata
kodlarını listeye yazarak veya google da aratarak çözüme ulaşabilirsiniz.

Kolaylıkar,