[Pardus-kullanicilari] =?utf-8?q?Re:=20=20pardusu=202=20sistemli=20makined?= =?utf-8?q?e=20nas=FDl=20=20kullanaca=F0=FDz?=

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
24 Mar 2007 Cmt 20:18:37 EET

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Windows_%C4%B0%C3%A7in_GRUB_Ayarlar%C4%B1

Ben de özür dilerim ama bende açılıyor.
Gerçekten size lazım olacak bilgiler var, aşağıya
kopyaladım:

 KWrite İle Değişikliği Yapmak

Alt + F2 komut çalıştıra;

kdesu kwrite /boot/grub/grub.conf

komutunu verip grub.conf dosyasını açıyoruz. Dosyanın
altına şu satırları
ekliyoruz:

title Windows Vista Business
root (hd0,0)
savedefault
makeactive
chainloader +1

Böylece ilk hardiskimdeki 0 numaralı bölümde Windows
Vista yüklü olduğunu
GRUB'a anlatmış oldum. (Hatırlayacağınız gibi 0
numarasına Windows'un nereye
kurulu olduğunu bularak ulaşmıştık. Yani Pardus'ta
hda1 şeklinde gözüken
bölüm.) Kısaca:

title Windows Vista Business: Önyükleme alanının adı.
root (hd0,0): hd0 ilk harddiske karşılık geliyor
(numaralandırma 0'dan
başlıyor) ve 0 ilk bölüme karşılık geliyor (yine 0'dan
başlıyor)
savedefault: GRUB bundan önceki girdiyi öntanımlı
girdi olarak seçecek.
makeactive: Bu aktif bölümü GRUB'un kök aygıtına göre
ayarla.
chainloader +1: Zincir yükleyici gibi yükle. Bölümün
ilk sektörünü almak için
+1.

24 Mar 2007 Cts tarihinde, Ben Bilirim şunları
yazmıştı:
> Çok özür diliyorum. Verdiğiniz linke basınca, "bu
sayfa boştur" yazısı
> çıkıyor. Ve herhangi bir bilgiye ulaşamıyorum.
Teşekkürler...

sistemli makinede nasıl