[Pardus-kullanicilari] PcLinuxOs hız farkı ??

Eyüp Ersan eyupersan at gmail.com
24 Mar 2007 Cmt 17:12:12 EET

Gerçektende linux'a yeni başlayan Türk kullanıcılar için Pardus en iyisi.. Diğer dağıtımlarda Türkçeleştirme oranı maalesef çok yüksek değil..
Pardus bu konuda en yüksek Türkçe yerellştirme oranına sahip dağıtım..Ve harıl harıl yerelleştirme çalışmaları bir çok özgür yazılım için devam ediyor..
Pardus, kafa karıştırmıyor, hızlı çalışıyor, donanım tanıma yeteneği bazı ünlü dağıtımlardan daha iyi,
kullanıcı dostu ve en önemlisi şu an bu grupta olduğu gibi türkçe yardım desteği var. :)

PCLinuxOS son zamanların popüler dağıtımlarından. Distrowatch' da 4.üncü sırada..Ön tanımlı dosya sistemi "Reiserfs" değil "Ext3" tür..Fakat kurulumda hangi dosya sistemini
kullanmak istiyorsanız size geniş seçenekler sunuyor..Ekran kartınız destekliyorsa, Beryl için XORG ayarlarını otomatik olarak yapıyor ve Beryl ön tanımlı olarak yüklü geliyor..
Bazı güzel özellikleri var..Fakat kurulum sırasında Türkçe dil desteği yok..Sonradan depodan Türkçe yerelleştirmeler içeren gerekli paketleri kurarak, yarım yamalak ta olsa Türkçe
kullanabiliyorsunuz..Çok ta denilen gibi hızlı değil.. Centrino 1.6 GHZ, 1GB RAM' li Laptopumda Pardus (Felis Chaus) 50 sn'de , PCLinusOS 48 sn'de açıldı..Pardus'un RAM kullanım oranı 664 MB,
PCLinuxOS' ta bu oran 775 MB..

Gerçekten de PCLinuxOS güzel bir dağıtım. Pardus gibi o da KDE masaüstü kullanıyor..Ama Pardus'a alışınca diğerleri biraz yavan mı kalıyor ne?

Bir fikir olsun diye yazdım. :)

Eyüp Ersan SÜLÜN