[Pardus-kullanicilari] konsol komutları

zafer gençalp zgencalp at gmail.com
23 Mar 2007 Cum 16:08:44 EET

Selamlar,
Pardus'u yeni kullanmaya başlayan biri olarak, pek tabiidir ki; zaman zaman
sıkıntılar yaşamaktayım. Elimden geldiğince listeleri ve Wikileri araştırıp
daha az soru sormak niyetindeyim. Böylelikle hem sizlerin değerli
vakitlerini daha az almış olurum hem de kendim uğraşıp bazı şeyler
öğrendiğim için daha çok zevkle Pardus'la zaman geçirebilirim. Listelerde
devamlı olarak şunu görmekteyim; konsoldan şu komutu yazın, bu komutu girin
vs. Rast geldiğim birkaç e-postada Pardus geliştiricileri her ne kadar
konsoldan değil grafik arayüzlerle açıklama yapın dedilerse de, anladığım
kadarıyla kolay anlatılabilmesi ve belki de başka bilmediğim sebeplerden
dolayı genelde konsoldan tarifler veriliyor. Bunu da saygıyla karşılıyorum.
Sorum veya sorunum şudur;
DOS'tan kalma bazı ufak komut bilgisine sahibim. Dolayısıyla bazen yapılan
açıklamalardaki komutları anlamıyorum ve nereye nasıl yazılacaklarını
bilemiyorum (konsol açmayı ve içinde gezinip bazı işlemler yapmayı
biliyorum). Listelerde de araştırdım ama bulamadım. Pardus'un ve/veya
Linux'un konsolda kullanılan komutları ile ilgili bir listesi var mıdır?
Varsa nereden nasıl temin edebileceğimi belirtirseniz memnun olurum.

Saygılarımla,

Zafer GENÇALP