[Pardus-kullanicilari] rpm2targz kuramadım

zafer gençalp zgencalp at gmail.com
23 Mar 2007 Cum 14:41:23 EET

Herkese selamlar,
Bu gönderdiğim e-posta listeye gönderdiğim ilk e-posta olmaktadır. Yaklaşık 2
aydır Pardus 2007 kullanmaktayım. Bu konuda söz sahibi olanların dediği gibi
öncelikli olarak listeleri ve Wikileri takip edip bir şeyler öğrenme
azmindeyim ki; az ama kendim için tatmin edici bir takım gelişmeler de
kaydettim. Hiç anlamadığım konsoldan dahi internetten indirip açdığım
Limewire programını çalıştırabildim. Bunları yazmamdaki amacım da linux ve
konsol hakkındaki bilgilerimin azlığını belirtmektir. Esas sorunuma gelirsek;
RPM formatlı sıkıştırılmış dosyaları açamadığımızı ve bunu yapabilmek için
rpm2targz isimli dosyayı PİSİ den indirebileceğimizi araştırarak buldum.
Ancak Pisi'den rpm2targz programını yükle ve kur dedikten sonra bu programı
masaüstü veya Pardus/Programlar/vs. ilerleyen herhangi bir aşamada bulamadım.
Çok az olan DOS bilgilerimden hareketle usr/bin/ altında rpm2targz dosyasını
4,4 KB hacminde kabuk betiği türünde buldum. Konsoldan yaptığım bazı
deneyimlerden de aşağıdaki sonuçları aldım. Bu programı tam olarak nasıl
bulup çalıştırabilirim.

Not: Eğer konsoldan bazı işlemler yapılacaksa (pek bilgi sahibi olmadığım
için) detaylı anlatırsanız sevinirim.

Konsol görüntüm:

ebru at pardus bin $ rpm2targz ./configure
/usr/bin/rpm2targz: line 85: ./configure: Böyle bir dosya ya da dizin yok
 ./configure - no magic compression identifier found - skipping file
ebru at pardus bin $ sh ./rpm2targz.sh
sh: ./rpm2targz.sh: Böyle bir dosya ya da dizin yok
ebru at pardus bin $ sh ./rpm2targz
./rpm2targz:  Converts RPM format to standard GNU tar + GNU zip format.

Usage:      ./rpm2targz <file.rpm>
            (Outputs "file.tar.gz")

ebru at pardus bin $
ebru at pardus bin $