[Pardus-kullanicilari] High Definition Video sorunu

selim ok selimok at gmail.com
23 Mar 2007 Cum 02:34:36 EET

Ufak bir arastirma yaptim. Ekran kartimin HD desteklemedigini ögrendim.
Sonuc olarak ortaya söyle bir tablo cikti. Gercek high definition
cözünürlügü 1920x1080 (aksi bir bilgiye rastlamadim, ancak emin
degilim.). Benim ilk denedigim video daha önceden de söyledigim gibi
daha kücüktü. Yani kücültülmüs ve xvid ile kodlanmis. Bunun disinda
Windows altinda calisan sürücü Linux'dakine göre biraz daha iyi bir
performans gösteriyor bu nedenle ilk izledigim video'yu takilmadan
oynatabiliyordu. Ancak Levent Bey'in bahsettigi video'yu Windows'ta
bile oynatamadim. (Yani görüntüde atlama oluyordu.) Sonrasinda
Nvidia'nin HD destekleyen kart listesine baktim ve FX5200'ün o listede
olmadigini gördüm.

Denemedigim Xorg konfigürasyonu kalmadi. Ancak bu kaderimi
degistirmedi :) Anlasilan yeni bir ekran karti gerekecek. Ama bu lükse
sahip degilim. 3 sene sonra görüsmek üzere HD video'lara elveda :)

Bilgisini paylasan herkese tesekkürler.

Iyi calismalar,
Selim

21.03.2007 tarihinde selim ok <selimok at gmail.com> yazmış: