[Pardus-kullanicilari] Yazıcı Sorunu

gursel tunc gurseltunc at gmail.com
21 Mar 2007 Çar 22:58:32 EET

Herkese Selam.

Öncellikle güzel bir işletim sistemi yapmışsınız.2 gündür Pardus 2007.1sürümünü
kullanıyorum.her şey çok güzel fakat benimde herkes gibi ufak tefek donanım
sorunlarım var.

Konu başlığında da belirtiğim gibi Epson Stylus CX3650 yazıcım var tanıtmaya
çalıştım ama ne yaptıysam olmadı.
1.Pisi ile tüm fooamtic paketlerini kurdum
2. CUPS dan normal olarak yönetici olarak tanıttım (önerilen sürücüyü kabul
etmedi fakat diğer ikisini sorunsuz kullanıyor fakat. ekleme sonrasında
denem sayfası yazdırmaya çalıştığımda sorunsuz gönderiyor fakat kesinlikle
yazmıyor,(işlemlerde işletiliyor olarak bekliyor önem sırası olarak 50
atamış bir şekilde)
http://localhost:631 den CUPS a ulaşmaya çalıştığımda "page nnot found"
error 404 vermekte.
lsusb dökümü:
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 004: ID 045e:0039 Microsoft Corp. IntelliMouse Optical
Bus 003 Device 003: ID 058f:9254 Alcor Micro Corp. Hub
Bus 003 Device 002: ID 04b8:080e Seiko Epson Corp.
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 006: ID 1307:0163
Bus 001 Device 002: ID 0c45:6270 Microdia
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000

Bu işlemleri çok kez denedim fakat ne yazık ki yazdırmıyor

spadmin ile baktığımda CUPS ile tanıttığım epson yazıcımı görebiliyorum
fakat oradan gönderdiğim yazılarıda kuyrukta bekletiyor.(spadmin ./spadmin
olarak çalışıyor doğrumu? ve gariptir ispanyolca dilinde menüsü)

Ne yapmam gerekiyor bulamadım
daha önce Mandrake 10.1 kullanıyordum tanıtmayı başarmıştım
http://www.avasys.jp/english/linux_e/dl_spc.html adresinden sürücülerini
bulmuş ve kurmuştum tabii RPM olarak kurulum yapmıştım sorun yoktu.

Sanıyorum CUPS ile ilgili sorunum var gibi geliyor ama bulamdım.
Şimdi ne yapmam gerektiği hakkında hiç bir fikrim yok sizin bir öneriniz
varsa bekliyorum.

Şimdiden teşekkür ederim

Şimdi fark ettim
CUPS http://localhost:631/printers/ linkinden ulaşılabilir durumda ve
sağlıklı çalışıyor gözüküyor ama tabii yazdırma işleminde tık yok kuyrukta
bekletiyor yine