[Pardus-kullanicilari] imdat

selim ok selimok at gmail.com
21 Mar 2007 Çar 20:48:26 EET

21.03.2007 tarihinde Osman Kemal Kadiroğlu <okkadiroglu at gmail.com> yazmış:

> [...]
> iki buçuğuncu Pardus yüklemem. İlk yaptığımda çok az sorunla karşılaştım,
> ikincisinde genç bir meslektaşım beni hafif bir omuz darbesiyle makine
> başından uzaklaştırdı. Bu kez tek başıma AMD64 bir makineye Pardus kurdum.
> (Ankara'daki tanıtım toplantısında bir genç konuşmacı benim AMD64'ü Ferrari
> mi sandığımı sormuştu.)
>
> Kubunte'dan Pardus'a kurulum sorunsuz gibi gitti ama şimdi bazı sorunlar
> yaşıyorum. Örneğin:
>

>    1. Yazıcıları tanıtamıyorum. localhost:631 ile CUPS'a giriyorum ama

Servislerden CUPS'u baslattiniz mi acaba? Tasma > Sistem > Servis
Yöneticisi

>    1. Ses hiç gelmiyor. Tasma'da Sound & Multimedia'ya oradan Sound
>    system'e girip Hardware'i seçince ALSA seçersem "Error: device: default
>    can't be opened for playback (No suchvfile of directory)" iletisini
>    alıyorum. Sistemi açyığımda da aynı ileti geliyor.

Konsolda yönetici haklari ile alsaconf komutunu vermeyi denediniz  mi?

>    1. Birde internete bağlıyım ama firefox'la bir adrese
>    bağlanamıyorum, Kubuntu'da çalışan tüm adresler aynı olduğu halde.

Proxy kullaniyor musunuz? Öyle ise firefox icinden gerekli ayarlari yaptiniz
mi? Ek DNS ayari yapmaniz gerekiyor mu? Bunu yaptiniz mi? Birde mesela
Konversation actiginizda baglanti kurabiliyor mu? Yani yalnizca web
sayfalarini mi görüntüleyemiyorsunuz yoksa hic mi veri akisi olmuyor?

>    1. Makineme ethernet kablosuyla bağlı bir başka bilgisayar (Pardus)
>    Kubuntu'da sorunsuz internete çıkış yapabiliyordu. O zaman eth0 makinemin
>    çıkışı eth1 ise diğer makineye bağlantıydı. Şimdi sadece eth1 çalışıyor o da
>    adresleri çözemiyor.

Bu kismi pek anlamayamadim. Iki ethernet kartiniz mi var? ifconfig ciktiniz
(yönetici haklari ile) nedir?

Nerelerde ne yanlışlar yaptım acaba?

Acikcasi bende cok bilgili degilim. Yalnizca aklima gelenleri siraladim.

Yardımlarınız için teşekkürler

Iyi calismalar,
Selim