[Pardus-kullanicilari] Samba

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
21 Mar 2007 Çar 12:43:45 EET

21.03.2007 tarihinde hadildonmez <hadildonmez at mynet.com> yazmış:

> Merhaba.

merhaba,

Bir hafta öncesine kadar evimdeki Pardus yüklü bilgisayarımla, XP
> yüklü dizüstü arasında, Pardus'taki Samba Payları üzerinden istediğim gibi
> veri alışverişi yapıyordum.

yanlış bilmiyorsam linux sistemler arasındaki dosya alışverişi NFS servisi
ile yapılıyor.
linux ile windows arasında ise SAMBA ile yapılıyor.

Bir hafta önce dizüstü bilgisayara da Pardus
> kurdum, alışverişim kesildi. Tasma'daki Samba ayarlarında denemediğim
> seçenek kalmadı. İki masaüstünde de birkaç tane paylaşıma açık dizin
> oluşturdum, güvenlik duvarlarını kapattım, herşeyi denedim, olmadı.
> Aslında
> birbirlerini görüyorlar. Ama dosya transferine kalkışınca, ağdan gidip
> içine
> girdiği dizinin mevcut olmadığını söylüyor. Doğru ayar nasıl olmalı?
>
> Dizüstü 2007'den güncellenerek yükseltilmiş 2007.1, diğeri 2007.

tasma>sistem seçenekleri>servis yöneticisinden NFS ile ilgili olan servisi
çalıştırın
(windows makineden yazdığım için tam adını bilemiyorum).

güvenlik duvarını kapatın veya NFS dosya paylaşımına izin veren seçeneği
açın.
ev dizinlerinizdeki paylaşacağınız klasörleri paylaşıma açın.

ben daha önce denemedim ama teorik olarak böyle olmalı. sonucu bizimle
paylaşırsanız,
en azından biz de bu konuda daha fazla bilgi sahibi oluruz.

kolay gelsin...