[Pardus-kullanicilari] High Definition Video sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
19 Mar 2007 Pzt 19:24:47 EET

On Mon, 19 Mar 2007 00:38:03 +0100
"selim ok" <selimok at gmail.com> wrote:

> [...]
> oynatirken kisa süreli takilmalar meydana geliyor görüntüde. Bunlar
> cok cok kisa sürüyor ve görüntüde atlamalar meydana geliyor. Önce
> Xine motor parametrelerinden Video Sürücülerini degistirdim tek tek,
> Uzman ayarlari kismindan performansi arttirabilecegini düsündügüm tüm
> ayarlari kurcaladim. Ancak sonuc vermedi. Sonra bunun ekran kartimin
> yetersiz hizindan kaynaklaniyor olabilecegini düsündüm (GeForce
> 5200FX 256MB) ancak Windows acip deneyince sorunun kartta olmadigini
> gördüm cünkü orda sorunsuz calisiyordu. Pardus'ta diger video

 FX5200 aslında HD bir görüntüyü rahat oynatabilir ama sisteme bir yük
binecektir. Sesde takılma oluyor mu ? Yoksa sadece görüntü takılıyor
ses cızırtısız takılmasız devam mı ediyor ?

> Direct Renderin acik ve

 OpenGL çıktı kullanmazsanız directrendering in aslında bir faydası
olmuyor. HD görüntüler için önemli kriter ekran kartınızın donanımsal
olarak YUYV, YUV420P gibi paletleri chroma keying (direkt ekran
kartının hafızasına yazarak) özelliği ile oynatıp oynatamaması.

  MPlayer da görüntü çıktısı olarak gl2/gl deneyin, belki faydalı
olabilir.

> xorg.conf icinde söyle bir ek ayar yaptim;
> Option         "RenderAccel" "true"

 Bu parametre artık çoğu kartta öntanımlı açık, nvidia kartlarda da
bunu eklememenizi tavsiye ederim.

 Bir de, "dmesg |grep -i agp" komutu ile ekran kartınız agp modundamı,
hangi hızda çalışıyor kontrol eder misiniz ?