[Pardus-kullanicilari] FW: Şimdilik tek bir sorunum kaldı...

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
19 Mar 2007 Pzt 11:12:29 EET

ramazanakin ~ # w
 03:28:28 up 48 min,  4 users,  load average: 0,18, 0,07, 0,02
USER     TTY        LOGIN@   IDLE   JCPU   PCPU WHAT
pardus   :0        02:56   ?xdm?  25.91s  0.01s /bin/sh
/usr/kde/3.5/bin/startk
pardus   pts/0     02:56   31:56   0.02s  0.02s /bin/bash
pardus   pts/1     02:56   31:54   0.00s  0.40s kded [kdeinit] --new-startup
pardus   pts/2     02:56    0.00s  0.03s  0.00s su -

ramazanakin ~ # users
pardus pardus pardus pardus

bendeki cıktı; :)

komutu ile hangi şwkilde sisteme giriş yapıldığını görebilirsin.

aşağıdaki komut ile kullanıcı özelliklerini kontol edebilirsin
ramazanakin ~ # vi /etc/passwd

pardus:x:1000:100:ramazan akin:/home/pardus:/bin/bash

kullanıcının hangi gruba üye olduğunu da önemli;

ramazanakin ~ # vi /etc/group

disk:x:6:root,adm,pardus
wheel:x:10:root,pardus
audio:x:18:pardus
dialout:x:20:root,pardus,dialout
video:x:27:root,pardus
users:x:100:pardus
pnp:x:200:pnp,pardus
removable:x:201:pardus
power:x:204:pardus
pnpadmin:x:205:pardus

sanırım yukarıda verdiklerimi sisteminle karşılaştırsan sorunu
çaözebilirsin;
kolay gelsin

19.03.2007 tarihinde Levent TERLEMEZ <lterlemez at anadolu.edu.tr> yazmış: