[Pardus-kullanicilari] Datron KXA Kurulum notlarý ve sorunlar...

Selim Ýmre selimimre at gmail.com
18 Mar 2007 Paz 16:41:57 EET

Merhabalar,

Bu biraz uzun bir mesaj olabilir ama benimle aynı konf. kullanan
arkadaşlar için yardımcı olacağına inandığım için tecrübelerimi yazmak
istiyorum. Ayrıca karşılaştığım, daha önce sorduğum ve çözüm alamadığım
bazılarını da ekleyeceğim. Belki bir çözüm alabilirim diye. Son olarak
en altya lspci ve lsusb çıktılarımı da ekleyeceğim. Sistem i915 tabanlı
bir centrino, 1 GB rami var. Pardus 2007 üzerine Felis güncellemesi
yapıldı.... Yardımı bırakın sadece okuyacak arkadaşlara bile teşekkür
ederim :)

1. Kurulum CDden sorunsuz oluyor ve hiçbir hata mesajı alınmıyor. (4
kere kurdum). Harici DVD okuyucudan da kurulum yapabildim.

2. İlk sorun ekran çözünürlüğü oluyor. 1280X800 elde etmek için
915resolution.conf dosyasında # işaretini kaldırmak yeterli. Başka bir
takla atmaya gerek yok. (dileyene ayrıntılı anlatım yaparım ayrıca
pardus-forumda thread'i var zaten). Tazeleme frekansı, ikinci monitör
bağlama da sorun yaşamadım. Uzatılmış desktop yapamadım ve yapmak mümkün
ama zahmetli anladığım kadarıyla.

3.Burada bir arkadaşın ses problemi vardı; ben HD ses kartım ile sorun
yaşamadım. Pardus 1.0'dan itibaren sistem kuruduğundan itibaren sorunsuz
çalıştı. Dijital/optik çıkış ışığı yanmıyor ve denemediğim için çalışıp
çalışmadığını bilmiyorum ama stereo olarak ses kaydı ve çalınması
yaptım. Donanım için ayrıntılı bilgi aşağıdaki lspci çıktısında.

4. *Çözemediğim sorun-1:* Herhangi bir şey yüklemedim veya kurcalamadım.
Kurulumdan ve güncellemeden sonra bile kpowersave işlemcimin
speedstepping özelliğini kullanamadı. Şu an işlemcim hep %100 hızda
çalışıyor ve bunu çözmek istiyorum. Fan devamlı çalışmıyor belki ama
yine de ne gerek var? XPde 800Mhz'de çalışıyordu. Eğer kpowersave ile
olması zor ise başka bir yazılım ile de voltaj/çarpan kontrolü yapmak
istiyorum.

5. *Çözemediğim sorun-2 : *Olivetti marka web kamerasını tanıtamadım.
Microdia çipli olarak görünmesine rağmen linux-uvc paketi ile
tanıtamadım. Bununla ilgili daha önce de mesaj atmıştım. 2 arkadaş
yardımcı oldu ve onların verdikleri yol ile de denedim. Hata mesajı
almadım (alsam yazardım) ama kopete'in ayarlar kısmında web kamerası
görünmüyor hala. Mavi boşluk var. /dev altında görünmüyor ve sanırım
"makedev" gibi birtakım komutlarla node yaratmak filan gerekiomuş ki
benim linux bilgimi acayip aşıyor. Yardımcı olacak arkadaşlara
müteşekkir olurum. lsusb çıktısı aşağıdadır. İlgili sayfa adesi ise;
http://www.linux.com/howtos/Webcam-HOWTO/dev-intro.shtml#DEV-MANUAL

6. *Çözemediğim sorun-3 : *Bluetooth :) Cellink marka bir usb stick.
lsusb'si aşağıda. Sanırım hiç tanımıyor. (web cam'i en azından
görüyordu) Konsoldan bluetooth utils'i çalıştırıp, kbluetooth programını
çalıştırıyorum. Adaptör yok diyor. Eğer Cellink uyumsuz ile uğraşmak
istemem. Bana %100 Linux sürücüsü olan ve sorunsuz çalışan bir adaptör
önerirseniz onu alayım...

7. *Çöze**mediğim sorun-4 : *lspci çıktıma göre Texas Inst. flash kart
okuyucumu tanımış. Ama nedense bir SD kart taktığımda görünmüyor hiçbir
yerde? Bu Flash storage için ayrı bir yazılım mı gerekir? Ayrı bir komut
mu? Dediğim gibi pci çıktısında görünüyor...bir yolu olmadı. flash kart
okuyucuya ihtiyacım var.

8. *Çözemediğim sorun-5 : *Modem... olmuyor olamıyor... Birçok yer
okudum, pardus forumunu ve listeyi krcaladım ama sanırım umutsuz vaka.
pci listemde bile motorola modem görünmüyor. Sanırım hiç görünmediğinde
bişey yapamıyoruz değil mi? Yine de bir şey sormak istiyorum; Motorola
sm56 modem için XP sürücüsü buldum bi yerden. Aslında otomatik tanıyor
ama nedense ayrı da buldum netten. Şİmdi bu XP sürücüsünden linux
sürücüsü derlenebilir mi? Mümkünse eğer nasıl olabilir??

9. Artık kullanmıyorum hevesim geçti ama Beryl düzgün kurulup çalışıyor.
Ben performans olarak sıkıntı yaşamadım. Yağmur, kar veya blur
efeklerinde zorlanıyor ama ... ama yani kullanmayın canım yağmuru da...

10. WEP ve WPA ile sorun yaşamadım (wpa supp. programını kullanmıştım
önceden şimdi ise Felis ile iyice rahat oldu) Ayrıca Samba ile XP ağında
diğer XPlerden daha sorunsuz geziniyor ve daha hızlı dosya transferi
yapıyorum. Çok ilginç... önce inanmadım sonra MBs karşılaştırması
yaptım. Gerçekten XP, diğer XPlere daha yavaş dosya verip alıyor :)

11. Genel performans gerçekten çok iyi, uzun süreden beri XP kullandığım
için aradaki farkı anlayabiliyorum. Bu hoşuma gitti. 2007 üzerine
güncellemelerle beraber sistem 4.5 Gb yer kaplar oldu. Kişisel dosyalar
başka bölümde. Pardus'u nasıl hafifletiriz? Biryerlerde silecek bazı
dosyalar olmalı?? Pisi'ye bakıp bende olmayan donanımlarla ilgili
yazılımları kaldırırsam (TV izleyici gibi) sistem kararlılığını
etkilermiyim?

Şimdilik bukadar, başka soruları olanlar varsa cevaplarım. Yukarıdaki
sorunlarım benim için önemli ve maaelsef bunları çözemeden %100 Pardus'a
geçmem çok zor. Çok istiyorum ama misal biri SD kart ile resim getirince
XPden boot etmek zorunda kalıyorum. Veya evde adsl olmadığı için ya adsl
bağlatacağım ya da dialup com bağlantılı modem alacağım...bunları da
yapmak istemiyorum.... Yardımcı olacaklara sonsuz teşekkürler. Yeri pek
değil ama pardus geliştiricilerinin eline sağlık demek istiyorum...

Selim Ä°mre

lsusb;
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 002: ID 0c10:0000 <=== bu bluetooth mu acaba??
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 002: ID 045e:0084 Microsoft Corp.
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 006: ID 0c45:6270 Microdia
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000

lspci;
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 915GM/PM/GMS/910GML
Express Processor to DRAM Controller (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile
915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML
Express Graphics Controller (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) High Definition Audio Controller (rev 04)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) PCI Express Port 1 (rev 04)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) PCI Express Port 2 (rev 04)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) PCI Express Port 3 (rev 04)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) USB UHCI #1 (rev 04)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) USB UHCI #2 (rev 04)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) USB UHCI #3 (rev 04)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) USB UHCI #4 (rev 04)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) USB2 EHCI Controller (rev 04)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev d4)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801FBM (ICH6M) LPC Interface
Bridge (rev 04)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6
Family) IDE Controller (rev 04)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family)
SMBus Controller (rev 04)
06:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
06:04.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG
Network Connection (rev 05)
06:09.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCIxx21/x515 Cardbus Controller
06:09.2 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394
Host Controller
06:09.3 Mass storage controller: Texas Instruments PCIxx21 Integrated
FlashMedia Controller