[Pardus-kullanicilari] günceleme sonrası grub.conf

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
18 Mar 2007 Paz 12:51:13 EET

18.03.2007 tarihinde Yılmaz DARCAN <darcany at gmail.com> yazmış:

> Ahmet bey neyse hallettim.Şimdi tekrar başa döndük.grub.conf dosyasında
> "title Pardus 2007 [2.6.18.8-80]
> rootnoverify (hd0,0)" buradaki (hd0.0)kısmını(çünkü win'e ait)..(hd0,3)
> yapsam olmazmı?

Yılmaz bey,
bilindiği gibi pardusta güncellemeler içinde kernel güncellemesi olduğu
zaman grub otomatik olarak düzenleniyor.
ama siz gruba elle müdahale ederseniz böyle sorunlar çıkıyor. bu konuda
girilmiş bir hata kaydı vardı gerekirse onu
da bulurum. ama konunun özü gruba müdahale eden kullanıcı böyle durumları
baştan kabul etmiş oluyor.

gelelim sizin sorununuzun benim bakış açımdan çözümüne. siz windows
varsayılan olarak açılsın diye onu grubun
üst kısmına almışsınız ve pardusa yeni bir kenel kurulduğunda en üstteki
windowsla ilgili grub kısmı değişiyor.
bunun yerine pardusu yukarıda bırakıp varsayılan olarak windowsun açılması
için "default 0" yazan kısmı "default 1"
olarak değiştirmeniz yeterlidir. böylece her kernel güncellemesinde aynı
sorunla karşılaşmayacaksınız.
ben sizin daha önce yazdıklarınızdan faydalanarak olması gereken grubu
aşağıya yazıyorum, hatalı olduğunu
düşündüğünüz yerler varsa yazın üzerinde konuşalım.

default 1
timeout 10
splashimage = (hd0,3)/boot/grub/splash.xpm.gz
background 10333C

title Pardus 2007 [2.6.18.8-80]
root (hd0,3)
kernel (hd0,3)/boot/kernel-2.6.18.8-80 root=/dev/sda4
video=vesafb:nomtrr,pmipal ,ywrap,
1024x768-32 at 60splash=silent,fadein,theme:pardus console=tty2
mudur=language:tr quiet
resume=/dev/sda5
initrd (hd0,3)/boot/initramfs-2.6.18.8-80

title Windows XP Pro.Eng.
rootnoverify (hd0,0)
makeactive
chainloader +1