[Pardus-kullanicilari] güncelleme sonrasında bir kaç sorun

Ferhat Çiçek pardus at sadecebilgi.com
17 Mar 2007 Cmt 01:31:50 EET

sonunda bende 2007.1 güncellemelerini yapmaya başladım

ilk önce kernel güncellemesini seçtim ve bağımlı paketlerle birlikte
kuruldu.. makineyi yeni kernel ile açtığımda, açılış sırasında "fuse"
hatası verdi... bahsi geçen paketi ayrı olarak yüklemek zorunda kaldım.

bu sorunu giderdikten sonra kde nin temel paketlerini seçtim ve onların
kurulumunu yaptım her şey normaldi... taki makineyi kapatıp bir süre sonra
yeniden açana kadar...

X çalışmıyordu.... xorg.conf dosyasında bir değişme yoktu ancak kdm.log
Xorg.log dosyalarına  aşağıdaki hataları yer alıyordu....

Could not init font path element /usr/share/fonts/dejavu, removing from
list!
Could not init font path element /usr/share/fonts/TTF, removing from list!
Could not init font path element /usr/share/fonts/Type1, removing from list!
The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports:
> Warning:          Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <RALT> has 2 symbols
>                   Ignoring extra symbols
Errors from xkbcomp are not fatal to the X server
/usr/kde/3.5/bin/kdm_greet: error while loading shared libraries:
libdbus-1.so.2: cannot open shared object file: No such fil
e or directory

dbus için sembolik link oluşturdum.... keyboardu us tanımladım.... ve
konsolsan alışık olduğum şekilde startx yazdığımda ps ax ile X ile ilgili
bir süreç gözükmemesine rağmen ikinci X çalışma hatası veriyordu... ancak
kdm yazdığımda X açıldı....

bunları hata kaydı girmeme gerek varmı.. başka karşılaşan oldu mu yoksa
bugün şanlı günüm mü ;)