[Pardus-kullanicilari] Rahatsiz Edici Görünüm

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Mar 2007 Sal 16:49:31 EET

> Hayır titreme felan değil yazılar gözümü rahatsız ediyor, yani renk
> düzeni vb. sorun yok. Mesela windowsta yazılar daha net görünürken
> pardusta bu netliği yapamadım, belli bir süre sonra yazıları okudukça
> gözlerde yorulmaya sebeb veriyor bunun ayarını tam olarak yapamadım.

 Yazıtipleri sorunu var. Önce yapılandırma merkezi -> görünüm ve
temalar -> gtk yazıtipleri ve stili altında "kde stilini kullan" ve
"kde yazıtipini kullan" şeklinde ayarlayın ve uygulaya basın. Firefox
programını kapatıp açtığınızda yazıtipleri kde ile aynı olacak.

 Genel bir görünüm problemi varsa ayrıca görünüm ve temalar altında
yazıtipleri ayarlama aracı var. Burada DPI değeri 96 ya zorlanmış
durumda. Bu zorlama ayarını kapatabilirsiniz, ayrıca farklı bir DPI
değerine zorlamayı deneyebilirsiniz. Bu değişikliğin geçerli olması
için grafik ortamdan çıkıp parola giriş ekranına geldiğinizde
"ctrl-alt-backspace" tuşlarına aynı anda basabilir ya da bilgisayrınızı
baştan başlatabilirsiniz.