[Pardus-kullanicilari] ev veya iş ağı kurulumu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
13 Mar 2007 Sal 12:26:12 EET

arkadaşım,
burada insanların sana cevap verme zorunluluğu olmadığı gibi senin de büyük
harfle yazarak bağırma gibi bir
hakkın da yok. buna rağmen insanlar bildiğini buraya yazıyor. yerel ağ
bağlantısıyla ilgili sana bildiğim
kadarını gayet detaylı yazmıştım ama sen okuma gereği bile duymamışsın...
aynen tekrar yapıştırıyorum:
12.03.2007 tarihinde turkoa ozturk <turkoa2008 at gmail.com> yazmış:

> bağlantıyı  adsl modem ile yaptım
> xp de 19216871 gördü
> pardusta ise 19216861 gördü yani xpde aynı internet bağlantısı varmış
> gibi  bağlantı simgesi açıktı.
> fakat bir türlü yazıcı ve dosya paylaşımını beceremedim
> birde ağ ağarları yaparken  yönetici kipi diye bir şey var parola istiyor
> giriyorum fakat yanlış diyor.
> bir de bu program eklemek istiyoruz , mesela , pardusa prgram eklemek
> istediğimiz zaman dosyalarını exe olarak görüyor
> nasıl program yükleyeceğim.

ilk olarak tasma>internet ve yerel ağ>güvenlik duvarı ayarlarına gir ve
güvenlik duvarı çalışıyorsa onu durdur.
ardından masaüstündeki "sistem" e tıkla ortak dizinler başlığında "ağ
dizinleri" kısmına gir, "samba payları" kısmına
girdiğinde xp makinanı görmüş olman gerekir.

xp makinadan pardus paylaşımlarını görmek için ise; tasma>sistem
seçenekleri>servis yöneticisini aç
"SMB ağ paylaşımı" servisinin çalıştığına emin ol. ardından "ev dizini"ne
git ve oradaki bir klasörü sağ tıkla.
"paylaştır" seçeneğinden paylaşıma aç.

ben bu şekilde paylaşım yapabiliyorum. ama ilk olarak makinaların ip
adreslerini kesinleştirmen gerekir.
pardustan ulaşmakta sorun yok direk görüyor ama xp den ulaşmak için
gerekebilir.
xp den ulaşmak için "belgelerim" klasörünü aç ve adres satırına
\\192.168.6.1 yaz...pardus makinan karşında olması lazım...

kolay gelsin...

13.03.2007 tarihinde turkoa ozturk < turkoa2008 at gmail.com> yazmış: