[Pardus-kullanicilari] root şifresi nasıl edinilir?

Ferhat Çiçek pardus at sadecebilgi.com
12 Mar 2007 Pzt 21:14:34 EET

eğer elinizde bir live cd var ise onunla acin ve hd uzerindeki
/etc/passwd
dosyasında

kullaniciadi:x:1000:100:Kullanıcı Adı:/home/kullaniciadi:/bin/bash

şeklinde satırda

kullaniciadi:x:0:0:Kullanıcı Adı:/home/kullaniciadi:/bin/bash

şeklinde değişiklik yapıp kaydedip çıkın..artık kullaniciadi useri root
yetkisine sahiptir....makinenizi normal şekilde açtıktan ve kullaniciadi
kullancisi ile giriş yaptıktan sonra

# passwd root

yaparak şeklinde root şifresini yeniden girebilirsiniz... root yetkisi ile
passwd dosyasındaki değişikliği eski haline getirmeyi unutmayınız...  root
yetkisi ile çalışmak riskli olabilir...

-----
kullaniciadi:x:0:0:Kullanıcı Adı:/home/kullaniciadi:/bin/bash

buradaki x i silinmesi durununda ise bahsi geçen kullanıcı için şifre
istenmeyecektir.. bu şekilde bir degişiklik yaparakta yeni şifre
tanımlamayabilirsiniz.....

kolay gelsin...