[Pardus-kullanicilari] Intel 945GZ Ekran Kartı Problemi Hk.

Guardian samedkonak at gmail.com
12 Mar 2007 Pzt 14:37:02 EET

12 Mar 2007 Pts 11:18 tarihinde, pardus-kullanicilari-request at uludag.org.tr
şunları yazmıştı:
> Arkadaşlar,
>
> Dikkatli bir incelemeden sonra pardus dünyasıan adım atmaya karar verdim.
> Bu amaçla hafta sonu Pardus'u kurdum. Ekran çözünürlüğünü bir türlü
> değiştiremiyorum. xorg.conf dosyasından ayar yapmaya çalıştım ama
> beceremedim. "800x600" veya "640x480" seçenekleri var. "1024x768" veya bir
> başka çözünürlüğü nasıl ayarlayabilirim?
>
> Anakart --> Gigabyte 945GZ
> Ekran kartı --> Intel VGA (915/945) onboard
>
> Öncelikle bu konunun daha önceden işlenmiş olabileceğini tahmin ediyorum.
>
> Şimdiden teşekkür ediyorum...
pisi deposunda şimdi gördüm; "855resolution" adlı paketi kurarak "855, 865,
915 yonga setli anakartlar" için sıkıntınızı giderebilirsiniz.

Düzelmezse xorg.conf dosyasını şu şekilde ayarlamayı deneyin (tabi yedeğini
aldıktan sonra);

Section "Device"
    Identifier    "Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics
Controller"
    Driver        "i810"
    BusID        "PCI:0:2:0"
       Option         "ForceBIOS" "1024x768=1280x800"
EndSection