[Pardus-kullanicilari] =?utf-8?q?Re:=20=20pardus=20ve=20xp=20yerel=20a=F0?= =?utf-8?q?=20ba=F0lant=FDs=FD=20sorunu?=

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
12 Mar 2007 Pzt 12:37:54 EET

Xp nin ateş duvarı (firewall) iyi ayarlanmadı ise
Pardusun görülmesini
engelliyor. Bir kapatıp denemek de fayda var.

12 Mar 2007 Pts 11:59 tarihinde, Mehmet Türkoğlu
şunları yazmıştı:
> Merhaba sayın öztürk. Xp makinenize ip atanmışsa
eğer pardustan herhangi
> bir konqueror penceresi açıp adres çubuğuna smb:/(ip
adresi) yazarsanız
> windowstan paylaşıma açtığınız dosyalarınız
görürsünüz. Eğer ağınızda adsl
> modem bağlıysa muhtemelen modeminizin dhcp server ı
bilgisayarınıza
> otomatik olarak bir ip verecektir. Windowsta ip
adresinizi dos ortamında
> ipconfig komutuyla öğrenebilirsiniz. Tabi pardus
makinenizinde bir ip si
> olması lazım.. Bunun için network-manager
uygulamasını çalıştırın ve yeni
> bir bağlantı profili oluşturun. Eğer otomatik ip
verecek modeminiz varsa
> ayarları otomatikde bırakın. Eğer yoksa ip
ayarlarını elle girmeniz
> gerekir. Size yardımcı olması açısından Adres
kısmına 10.0.0.10
> verebilirsiniz mesela (win makineye de farklı ip
vermelisiniz) ağ maskesi
> kısmına da 255.0.0.0. ağ geçidine de 10.0.0.2 girin.
Aynı ayarları
> windowsta da yapın hepsi aynı olacak ama ip
adresleri farklı olacak.<

yardımcı olursanız
makinada pardus 2007 var
kurmak istiyorum internet