[Pardus-kullanicilari] flash disk

Bekir SONAT corlinux at gmail.com
11 Mar 2007 Paz 23:24:43 EET

Celalettin AKARSU wrote:
> daha önce listeye böyle bir sorun yazılmıştı.
> "kopyalama işleminden sonra usb diski çıkartmadan önce simgeye sağ
> tıklayıp
> güvenle kaldırı tıklamanız gerekir" gibi bir cevap verilmişti.
>

> bi deneyin isterseniz.

Evet, USB ve card reader içindeki bellekleri herzaman ve kesinlikle
işletim sistemi aracılığıyla ayırıp, gerekiyorsa sabırla
"ayrıldı" demesini beklemek gerekiyor yoksa insan faturasını pek fena
bozularak ödüyor..

Yeri gelmişken ben de canımı çok sıkmış bir konuda hatırlatmada bulunayım..
Eğer USB arabirimli depolama cihazları kullanıyorsanız, büyük dosya
-dizin kopyalamaları
ya da çoklu, iki-yönlü kopyalamalar yapıyorsanız, ve usb cihaz
kendiliğinden sistemden ayrılıp
sizi havada bırakıyorsa kullandığınız veri yolunun usb 1.1 olmadığından
emin olun!

Teorik olarak 1.1 'ler yarım megabayt/saniye, 2.0'lar 4 mb/sn ile veri
taşıyor galiba.
Yani sorun işletim sisteminden bağımsız olduğu için anahtarı yanlış
yerde arıyor olabilirsiniz.

Bekir SONAT, mailto:corlinux at gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını yapabilir
veya Ulusal Dağıtımımız olan Pardus-Linux'u ~15 dakikada kurabilirsiniz
İndirmek için-> ftp://ftp.pardus.org.tr/pub/pardus/kurulan/2007/Pardus-Kurulan-2007.iso
Özgürlük için->http://www.pardus.org.tr