[Pardus-kullanicilari] JPG sýkýþtýrmasý hakkýnda.

Ahmet Özgür Gökalp ozgurgokalp at gmail.com
11 Mar 2007 Paz 21:09:44 EET

Geçenlerde başıma gelen can sıkıcı bir durumu paylaşmak istiyorum.

Çalıştığım okulda öğrencilerin fotoğraflarını e-okul'a kaydetmek için
fotoları hazırlıyordum. Sisteme kaydedebilmek için fotoların en fazla 10 kb
ve 105*120 piksel büyüklüğünde olması isteniyor. Söz konusu fotoğraflar 500
adetten fazla olunca toplu halde dönüştürmeyi denedim. İlk önce tek tek
fotoları 105*120 oranında yeniden boyutlandırdım (showfoto ile). Ardından
bunları topluca jpg sıkıştırması kullanarak boyutlarını küçültmeye çalıştım
ama ne yaptıysam 10 kb boyutunda kaliteli fotolar elde edemedim. Bir de
Microsoft Photo Editor ile deneyeyim dedim ve ne göreyim, küçücük bir
sıkıştırmada dahi boyutlar 2-3 kbayta kadar düştü. Hem de fotolarda hiçbir
kalite kaybı olmadı.

Acaba bu programlarda resim sıkıştırma algoritmalarında bir problem mi var?
Png formatında da durum aynı oldu denemelerim sonucunda. Windows'un eline
düştüğüm için kendi kendimi yedim ama yapacak birşey olmadığından o şekilde
hallettim içimi.